آفتابنیوز : 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: اینجاست که نقش روابط عمومی به عنوان عنصری تعیین کننده که بتواند نبض و در واقع وضعیت جامعه را برای مدیران بدون هیچ کم و ماستی شرح دهد، مشخص شود.
وی تصریح کرد: هرچه قدر حساسیت سازمانها از نظر نوع ماموریتها و وسعت و گستردگی آنها بیشتر باشد، اثرگذاری آنها در جامعه نیز به مراتب بیشتر خواهد شد و تنها با یک تحلیل درست و منطقی و مدیریت راهبردی در راستای شناخت فرصتها و تهدیدهاست که می توان به اداره موفق سازمان خود پرداخت.
شهردار تهران در ادامه افزود: از آنجایی که ما در سازمانها با انسانها و افکار آنها سرو کار داریم، باید به قوههای ادراکی، تحریکی و محرکی آنها توجه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در قوه ادراکی نیازمند خرد جمعی و افکار عمومی هستیم و در قوه تحریکی باید به انگیزهها، گرایشات، ارادهها و خواستههای افراد توجه جدی داشته باشیم و نیز در قوه محرکی باید به ماهیتها و ظرفیتها توجه کرده و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.
قالیباف افزود: البته ممکن است در تجزیه و تحلیل این قوهها وبه واقعیتهایی تلخ نیز برسیم و در آن صورت چون آن واقعیتها به مزاجمان خوش نمیآید، درصدد باشیم که آن را کنار بگذاریم و به آنها توجهی نداشته باشیم، در حالی که باید با شناخت در جهت حل مشکلات گام برداشته، چرا که با خود سانسوری نمی توان تصمیم درستی را در جهت حل مشکلات گرفت. وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم ما مدیران به این واقعیت گردن بنهیم و به نقش روابط عمومی که نقش کلیدی و سرنوشتسازی را در سازمانها بر عهده دارد، توجه ویژهای را مبذول داریم.