به گزارش ایسنا، پس از آنکه موزیک ویدئوی
«سای»، هنرمند کرهجنوبی با عنوان «گانگنام استایل» او را یک شبه به
چهرهای جهانی تبدیل کرد، دولت کرهجنوبی قصد دارد لوکیشنهای این موزیک
ویدئو را در سئول به جاذبههای جدید گردشگری تبدیل کند.
به گزارش شینهوا، این موزیک ویدئو که تنها در یوتیوب بیش از یک میلیارد بازدیدکننده داشت و به طور متوسط روزانه هفت تا 10 میلیون بار مورد بازدید قرار میگرفت، در چند منطقه مشهور گردشگری سئول فیلمبرداری شده که از آن جمله میتوان به بخش تاریخی این شهر، دروازه سئول، یک پادگان سابق نیرویهای آمریکایی و تپه گانگام اشاره کرد که از آن به عنوان "بیورلی هیلز" سئول نام برده میشود.
لوکیشنهای گانگام استایل در شرایطی به جاذبههای جدید گردشگری کره جنوبی تبدیل میشوند که مدتی قبل نیز دولت کرهجنوبی با هدف جذب بیشتر گردشگر به این کشور یونیفورم بخشی از پلیسهای گردشگریاش را به شکل پلیسهای این موزیک ویدئو درآورد.
کرهجنوبی که تعداد گردشگران خود را از 5 میلیون گردشگر در سال 2005 به 11 میلیون گردشگر در سال 2012 رساند، برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ نیز هدفگذاری کردهاند. در حال حاضر بیشتر گردشگران کرهجنوبی گردشگران درمانی هستند که به دلیل دوره طولانی اقامت در این کشور بیشترین میزان ارز را وارد چرخه اقتصادی این کشور میکنند.