کد خبر: ۲۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

نوبخت: هدف صهیونیست‌ها و داعش از بین بردن اسلام است

سخنگوی دولت گفت: تنها هدف کشورهای استکباری، رژیم اشغالگر قدس و گروهک تروریستی داعش منزوی کردن و از بین بردن اسلام است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «محمدباقر نوبخت» که در راهپیمایی روز جهانی قدس همراه با خیل عظیم مردم روزه دار تهرانی شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران افزود: ما این نسل کشی و اقدام غیربشری را محکوم کرده و به مجامع جهانی اعلام می کنیم هرچه سریع تر این اقدامات وحشیانه را متوقف کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با تحرک مجامع جهانی و حکام منطقه این جنایت ها متوقف شده و صلح و امنیت در نوار غزه برقرار شود.


**دولت یازدهم همواره بر ارزش های اسلامی و دفاع از مظلومین پافشاری می کند 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری همچنین گفت: ما همچنان بر اصول و آموزه های انقلاب پافشاری می کنیم و هرچه زمان بگذرد جز ارادت و اعتقاد بیش از حد ما به آموزه ها و ارزش های اخلاقی موردی تغییر نخواهد کرد. 

نوبخت تصریح کرد: ما همواره بر همان شعارها که ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی مطرح کرده است، پایبندیم. 

وی به توصیه های امام راحل در دفاع از مظلومین و مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: همه اعضای دولت در کنار ملت در دفاع از غزه حضور دارند و پیام ایران و دولت تدبیر و امید ادامه اقدامات دولت هایی است که همواره با تاسی از فرامین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای دفاع از مسلمین جهان تلاش کرده اند. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: پیام ما به آمریکا و همه قدرت های بزرگ که حقوق مسلمانان و کشورهای جهان را نادیده می گیرند این است که جز دفاع و مقاومت از سوی مسلمانان واقعی چیزی را مشاهده نخواهند کرد و ما در کنار هم هستیم. 

**ملت های مسلمان خودشان باید از حقوقشان دفاع کنند

وی در ادامه در پاسخ به پرسش ایرنا درمورد نقش سازمان همکاری اسلامی و جنبش عدم تعهد در حل بحران غزه اظهارداشت: رایزنی فشرده ای در این راستا انجام شده است، باتوجه به اعتقادی که در عموم ملت ها و مسلمان ها در دفاع از ملت غزه به وجود آمده، فکر می کنیم نتیجه همه این تلاش ها پیروزی مردم غزه خواهد بود. 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پیشنهاد ایران برای الزام کمیسیون تحقیق مستقل بین المللی برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در غزه گفت: برای تشکیل این گونه کمیته ها و مجامعی که می تواند در جهت دفاع از حقوق مردم غزه حرکتی کند بسیار تعلل می شود و این نشان می دهد که ملت ها خودشان باید از حقوقشان دفاع کنند. 

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سکوت کشورهای عربی در زمینه جنایات غزه گفت: این کشورها نه تنها هم اکنون ساکت هستند بلکه تمام سال هایی که مردم فلسطین زیر فشار ظلم و ستم صهیونیست ها بودند، سکوت کردند. 

وی افزود: باتوجه به این مساله ملت ها می دانند که دولت های عربی هیچ حرکت مساعدی برای دفاع از حقوق آنها انجام نمی دهند و به همین دلیل در حال حاضر ملت ها برپا خاستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین