کد خبر: ۲۵۴۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
تلاش جبهه پایداری برای کنترل و نظارت بر مطبوعات

حضرتی: هیئت نظارت به نگاه جبهه پایداری تن نمی‌دهد

مخالفت و انتقادهای اعضای جبهه پایداری نسبت به عملکرد سیاسی و فرهنگی علی مطهری نماینده مجلس که از مدتی قبل آغاز شده بود، این بار با حذف وی از کاندیداتوری برای عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات علنی‌تر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی:‌ کمیسیون فرهنگی مجلس، علی مطهری، نماینده کنونی هیئت نظارت بر مطبوعات و نظارت بر عملکرد صدا و سیما را حذف و به جای وی، رسایی و نبویان از اعضای جبهه پایداری را انتخاب کرده است. تلاش جبهه پایداری برای کنترل و نظارت بر مطبوعات از مدتی قبل با تذکر به وزیر ارشاد شروع شده بود. این نمایندگان به همراه اعضای دیگر جبهه پایداری علی جنتی وزیر ارشاد  او را به مجلس احضار کرده‌اند تا درباره اظهار تاسفش برای توقیف  روزنامه بهار پاسخگو باشد.

الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد به عواقب این انتخاب اشاره کرده و به «آفتاب» گفت: علی مطهری شخصیت خوش‌فکر، وزین و آزاده است. او در مدت حضورش در مطبوعات به  نکاتی همچون استقلال و شفافیت رسانه ها تاکید داشت که این نگاه در شرایط فعلی موضوع کمی نیست.

حضرتی گفت: وجود فردی مانند مطهری در هیئت نظارت بر مطبوعات برای خانواده مطبوعات امتیاز مثبتی به شمار می آید.

 مدیر مسئول روزنامه اعتماد افزود: واضح و مبرهن است که  نگرش محدود و تنگ‌نظرانه اعضای جبهه پایداری اگر به رونق و گشایش مطبوعات ضرر نرساند، فایده‌ای نخواهد رساند.

حضرتی در ادامه با اشاره به مکانیزیم‌های قانونی مجلس تاکید کرد: نگرش و نگاه سیاسی ما همواره به تمکین از قانون تاکید دارد. بنابراین ما  از هر کسی که به عضویت هیئت نظارت درآید، استقبال خواهیم کرد.

حضرتی به تاثیر  حضور احتمالی اعضای جبهه پایداری در جایگاه هیات نظارت پرداخت و افزود: دیدگاه‌های افراد در هیئت نظارت متنوع و متکثر است بنابراین نمی توان با آمدن یک یا دو نفر دیدگاه هیئت نظارت را ازپیش تعیین شده دانست و بر مبنای آن برای آینده مطبوعات عزاداری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین