موسسه تحقیقاتی آیدیسی در تازهترین گزارش خود عنوان کرده که فروش
تبلتها رشد سالانه 11 درصدی را تجربه کرده و در دومین فصل سال جاری
توانسته به فروش 49.3 میلیون واحدی برسد.
دومین فصل سال در حالی
سپری شده که افت 1.5 درصدی فروش همچون سه ماهه اول محسوس بوده اما آیدیسی
همچنان معتقد است که این سیر به روند صعودی خود باز خواهد گشت هرچند که
نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.
محقق بخش تبلتهای این موسسه
گفته است که سهم فروش بازار تبلتها با افزایش نمایشگرهای گوشیهای هوشمند
در حال افت است. فیلیپ بوچارد گفته است که میتوانیم رشد منفی این بازار را
به رشد آرام تجاری بخش تبلت در جهان نسبت دهیم.
علیرغم تمامی
کاهشهای بازار این بخش، اپل همچنان صدر جدولی مانده و توانسته به فروش
13.3 میلیون واحد آیپد برسد. سامسونگ هم به دنبال رشد بازار فصل اول خود،
توانسته در این سه ماهه به 17.2 درصد از سهم بازار فروش دست یابد.
سکوی
دوم پر فروشترین برند نیز با تلاشهای بسیار لنوو در اختیار آن قرار گرفت
و توانست با فروش 2.4 میلیون واحد تبلت از ایسوس سبقت بگیرد.
سهم ایسوس نیز با رشد سالانه 13.1 درصد به 4.6 درصد رسیده که گویای فروشی 2.3 میلیون واحدی است.
ایسر
تولید کننده دیگری است که همچون اپل دارای رشد سالانه منفی است و در سه
ماهه دوم سال جاری نیز توانسته یک میلیون واحد تبلت خود را در بازارهی
جهانی به فروش برساند.
سهم این برند از بازار این حوزه 2 درصد است.
مجموع
فروش تبلت در این سه ماهه 49.3 میلیون دستگاه گزارش شده در حالیکه سه ماهه
دوم سال گذشته (2013)، 44.4 میلیون دستگاه به فروش رفته بود.
به گزارش ایرنا، این آمار نشان میدهد که رشد 11 درصدی فروش تبلتها همچنان ادامه دارد.