کد خبر: ۲۵۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

کدام کشورها غروب دوشنبه ماه را رویت می کنند

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان کمیته های رویت هلال ماه شوال در بسیاری از نقاط دنیا فعال شده اند، هندوستان و پاکستان تاریخ عید فطر را با احتمال قوی روز سه شنبه 29 ژوئیه (7 مرداد ماه) اعلام کرده و کویت نیز روز عید فطر را دوشنبه یا سه شنبه می داند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، براساس اظهارات کمیته رویت هلال ماه در پاکستان، احتمال رویت ماه در این نقطه در روز یکشنبه 27 ژوئیه وجود ندارد.

استهلال در پاکستان

هلال ماه در این کشور به احتمال قوی روز 28 ژوئیه در امتداد خط ایالت سند و بلوچستان رویت می شود.

کمیته مرکزی رویت هلال ماه قرار است روز 28 ژوئیه (6 مرداد) تشکیل جلسه دهد و براساس اظهارات رئیس سازمان هواشناسی پاکستان اگر آسمان صاف باشد، رویت هلال ماه با چشم غیر مسلح امکان پذیر است. در روز 28 ژوئیه هلال ماه سِنی معادل 40 ساعت خواهد داشت و از آنجا که احتمال رویت هلال ماه در روز 27 ژوئیه (یکشنبه 5 مرداد) در این نقطه وجود ندارد و یا سِن ماه برای رویت کفایت نمی کند، به احتمال قوی عید فطر در پاکستان روز 29 ژوئیه خواهد بود.

عید فطر در هندوستان

همچنین با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان، مسلمانان هندوستان به دنبال یک ماه روز داری، روز سه شنبه 29 ژوئیه (7 مرداد ماه) به استقبال عید فطر می روند.

نظام بکش وزیر تسهیلات عمومی در هندوستان در نشست خبری پیش از جلسه کابینه اعلام کرد که تاریخ اعلام شده برای عید فطر در هندوستان توسط رهبران جوامع اسلامی و انجمنهای اسلامی بزرگ در هندوستان تعیین شده است.

رویت هلال ماه شوال در کویت

کمیسیون خدمات مدنی کویت اعلام کرد که تعطیلات عید فطر در این کشور دوشنبه یا سه شنبه 6 یا 7 مرداد ماه خواهد بود. این کمیسیون طی بیانیه ای تأکید کرده است که اگر عید فطر روز سه شنبه باشد این تعطیلات تا 31 ژوئیه (9 مرداد ماه) ادامه دارد.

عید فطر یکی از مناسبتهای مهم تقویم اسلامی است، مسلمانان در کشورهای مختلف پس از اقامه نماز عید فطر به جماعت به صله رحم پرداخته و جشنهایی را براساس سنت و فرهنگ خود برگزار می کنند، این جشنها معمولا به یک روز ختم نمی شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین