کد خبر: ۲۵۴۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

انگلیس: برای تنبیه پوتین، میزبانی جام جهانی 2018 را از روسیه پس بگیرید

فدراسیون فوتبال هلند هم اعلام کرد به زودی نشستی را برگزار می کند تا درباره مشارکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه تصمیم گیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام ارشد دولت انگلیس پیشنهاد کرد برای تنبیه پوتین در رابطه با سرنگونی هواپیمای مسافربری در شرق اوکراین، میزبانی جام جهانی فوتبال سال 2018 از روسیه پس گرفته شود.

به گزارش عصر ایران، چندی پیش یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین سرنگون شد و تمامی مسافران آن کشته شدند. مقامات غربی می گویند این هواپیما به دلیل اصابت موشک زمین به هوا شلیک شده توسط جدایی طلبان هوادار روسیه سرنگون شد. مقامات غربی از جمله انگلیسی ها معتقدند این موشک ها را دولت روسیه در اختیار جدایی طلبان شرق اوکراین قرار داده اند.

اتحادیه اروپا و آمریکا نیز تاکنون به همین دلیل تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کردند.

"نیک کلیگ" معاون نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: روسیه باید میزبانی جام جهانی 2018 فوتبال را از دست بدهد.

کلیگ به روزنامه انگلیسی ساندی تایمز گفت: روسیه نباید میزبانی رقابت های جام جهانی فوتبال را در دست داشته باشد.

او این سخنان را پس از آن مطرح کرد که کشورهای غربی جدایی طلبان حامی روسیه را به سرنگونی هواپیمایی مسافربری مالزی در شرق اوکراین متهم کردند.

در این حادثه که در روز 17 ژوئیه روی داد همه 298 سرنشین این هواپیما کشته شدند.
حدود 200 شهروند هلندی در این حادثه کشته شدند.

کلیگ ادامه داد: تهدید روسیه به پس گرفته شدن حق برگزاری جام جهانی، مجازات سیاسی و نمادین بسیار قوی است.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز قبل از این هم با انتشار گزارش هایی مدعی وجود فساد گسترده در اعطای میزبانی جام جهانی 2022 فوتبال به قطر شده بود.

وی افزود: پوتین نمی تواند از صبر جامعه جهانی سوء استفاده کند؛ به امنیت کشور همسایه آسیب بزند؛ جدایی طلبان مسلح در شرق اوکراین را حمایت کند و همچنان افتخار برگزاری جام جهانی 2018 را داشته باشد.

فدراسیون فوتبال هلند هم اعلام کرد به زودی نشستی را برگزار می کند تا درباره مشارکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه تصمیم گیری کند.

شماری از سیاستمداران آلمانی هم در هفته جاری درباره پس گرفتن میزبانی جام جهانی فوتبال از روسیه سخن گفتند اما فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با این موضوع مخالفت و اعلام کرد میزبانی رقابت های فوتبال، نیرویی برای خیر است.

فیفا در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد اعلام کرد: فیفا از هر گونه خشونت، ابراز تاسف می کند و همچنان از رقابت های فوتبال برای ترویج گفتگو، تفاهم و صلح میان ملت استفاده می کند.

فیفا ادامه داد: پیش از این هم مشاهده کردیم که جام جهانی می تواند نیرویی برای خیر باشد. فیفا معتقد است چنین چیزی در جام جهانی 2018 روسیه هم روی خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین