کد خبر: ۲۵۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

شایعه کودتا در فیلیپین/ سخنگوی رییس جمهور: ارتش حامی آکینو است

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین روز چهارشنبه بدنبال اوج گرفتن شایعاتی مبنی بر کودتای نظامی علیه ˈبنینو آکینوˈ رئیس جمهور فیلیپین بر حمایت کامل ارتش از وی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، پس از طرح بازنشسته شدن چند مقام نظامی فیلیپین شایعاتی در این کشور شکل گرفت که براساس آن مقامات ارتش در تلاش بودند با استفاده از سربازان دولت را بی ثبات کنند.

یک سناتور فیلیپینی ادعا کرد گروهی از فرماندهان ارتش بازنشسته شده اند و سخنگوی آکینو این ادعا و شایعه کودتا را تلاش برای بی ثبات کرن دولت دانست.

به نوشته تارنمای ˈسانˈ فیلیپین، ˈادوین لاسیرداˈ سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین روز چهارشنبه به خبرنگاران ، گفت که هیچ گزارشی در مورد کودتا وجود ندارد.

تاریخ سیاسی فیلیپین نشان می دهد دخالت نظامیان در این کشور و در سیاست دارای سابقه ای طولانی است.

پس از دوران حاکمیت فردیناند مارکوس که طی سال های 1965 تا 1986 رییس جمهور فیلیپین بود و در دوران ˈکوارزون آکینوˈ بیوه رهبر اپوزیسیون ˈبنیتو آکینوˈ که توسط افراد ناشناس ترور شد، تلاش های زیادی برای انجام کودتا در فیلیپین انجام شد.

برخی نظرسنجی ها نشان می دهد ˈبنینو آکینوˈ با توجه به مباحث دادگاه عالی در سال های 2011 تا 2013 و برنامه اقتصادی اش یکی از محبوب ترین روسای جمهور فیلیپین است.

محبوبیت وی اکنون در حال کاهش است. دادگاه فیلیپین قرار است حکمی در خصوص برخی برنامه های رییس جمهور که بدون دریافت مجوز از کنگره اجرایی شده است، صادر کند.

شایعات در خصوص کودتا در فیلیپین پس از آن شدت گرفت که در هفته جاری تعداد زیادی زره پوش و کامیون که سربازان را جابجا می کرد در مانیل پایتخت فیلیپین دیده شدند.

سرهنگ ˈرامون زاگالاˈ سخنگوی نظامی فیلیپین نیز روز چهارشنبه تاکید کرد این حرکت نظامی روندی منظم است و هیچ ربطی به بی ثباتی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین