کد خبر: ۲۵۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
محمدعلی حاضری در واکنش به پخش شبنامه علیه وزارت ارشاد:

گروه‌های تندرو در ایجاد فضای امنیتی منافع خود را طلب می‌کنند

حاضری درباره علت پخش شبنامه علیه وزارت فرهنگ و ارشاد تا انتقفادهای تندی که علیه این حوزه در روزهای اخیر صورت می‌گیرد، گفت: گروه‌های تندرو در ایجاد فضای امنیتی منافع خود را طلب می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در واکنش به توزیع شبنامه علیه وزارت ارشاد در حاشیه نماز عید فطر گفت: از زمانی که دولت اعتدال کار خود را شروع کرده و مبانی اولیه کار را بر تفکر جمعی و خرد انتقادی گذاشته سیل هجمه‌های به سوی آن روان شده است.

محمد علی حاضری، استاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با «آفتاب» با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد دولت اعتدال را در سه محور اساسی عقلانیت، خرد جمعی و خرد انتقادی است، گفت: حقیقت این است که جریان افراطی و عده‌ای از اصولگرایان تندرو مخالف هرگونه تفکر جمعی و عقلانی هستند و برای همین با نهادها و وزارت خانه‌هایی که مبنای اصلی کار آنها تعهد، تفکرعقلانی، تعقل گرایی و خرد جمعی هستند، مخالف‌اند.

وی ادامه داد: دو نهاد اصلی وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین توجه را از طرف طیف مخالف دریافت کرده است؟ این چه معنایی دارد؟ آیا غیر از این است که ایبن دو وزارتخانه به طور قطع و یقین در ارتباط مستقیم با آگاهی‌بخشی و تعقل و تفکر قرآنی قرار دارد و باید به دینداری عقلانی و عقلانیت در جامعه پاسخ منطقی و عقلانی بدهد؟ در واقع باید اینطور بگوییم که قلمرو عقلانیت و آگاهی‌بخشی پاشنه آشیل دولت اعتدال است و از اول بر آگاهی‌بخشی، خردورزی و دینداری عقلانی و تفکر قرآنی تاکید دارند که نقطه ضعف افراطی‌هاست. برای همین این طیف در مواجهه با جریان‌هایی که این سه محور را الویت اصلی خود قرار می‌دهند، حساسیت نشان داده  و بیشترین تمرکز خود را برای کوبیدن این سه محور اساسی قرار می‌دهند.

حاضری درباره علت پخش شبنامه علیه وزارت فرهنگ و ارشاد تا انتقفادهای تندی که علیه این حوزه در روزهای اخیر صورت می‌گیرد، گفت: گروه‌های تندرو در ایجاد فضای امنیتی منافع خود را طلب می‌کنند. هر چه قدر روابط در داخل و در بیرون تنش آلود باشد اینها راحت‌تر می‌توانند منافع خود را دنبال کنند. برای همین در حوزه فرهنگ به فکر ایجاد فضای آزاد و عقل گرا نیستند، بلکه برای این عده ایجاد محدودیت و منکوب کردن سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد و در کل دولت اعتدال عین منفعت است. در واقع این طیف زیر لوای دین و زیر لوای پیروی از رهبری به تنش‌ها دامن می‌زنند.  می‌گویند رهبری فصل‌الخطاب است. مگر رهبری از سیاستهای هسته‌ای دولت حمایت نکرده است؟ پس چرا مدام چوب لای چرخ دولت می‌گذارند؟ چرا این عده به اعتماد مردم به نظام و دولت لطمه می‌زنند؟ آیا نفع کشور در این است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناصر هشترودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
4
44
اقایانی که از قدرت قلم دولت و مردم عاجز میمانند شبنامه پخش می کنند ویا انواع خشونت درپیش می گیرند اما در نهایت با شکست و شرمندگی کنار می روند چون قدرت مردم تعیین کننده است
حسن ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
4
42
این گروه قلیل و با قیل و قال کثیر دستشان برای آنان که اهل اندیشه‌اند رو شده است
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
1
10
دولت باقدرت به کارش ادامه دهد وبه این حرفها اهمیت ندهد مردم اینهارا میشناسند قدرت پول مقام دغدغه انهاست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین