کد خبر: ۲۵۵۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

گزارشی از آخرین تحولات جامعه روحانیت

توافق کردیم فقط مدیریت موحدی کرمانی در جامعه برای ادامه کار آیت الله مهدوی کنی تداوم داشته باشد اما اینکه به عنوان دبیرکل مطرح شود، اصلا مطرح نیست چون همگی منتظر بهبودی آیت الله مهدوی کنی هستیم بنابراین آقای موحدی کرمانی دبیر کل و تصمیم گیرنده نیستند بلکه فقط جلسات را برگزار می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پیام نو نوشت: هنوز تن بیمار آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان است که هر روز از احتمالات تغییر دبیرکل جامعه روحانیت و همچنین چگونگی ادامه جلسات آن توسط اعضای مختلف جامعتین گفته می شود. در این میان سیدرضا تقوی آخرین فردی بود که از احتمال دبیرکلی موحدی کرمانی در جامعه خبر داد. این خبر در مرحله اول با انتقاد و نظر مخالف و همچنین بی خبری اعضا از این موضوع مواجه شد.

حجت السلام شجونی از اعضای جامعه روحانیت مبارز در مورد تغییر دبیرکل به پیام نو: می گوید: «از اخبار آقایان اطلاعی ندارم ولی ماه رمضان که جلسه داشتیم، توافق کردیم فقط مدیریت آقای موحدی کرمانی در جامعه برای ادامه  کار آیت الله مهدوی کنی تداوم پیدا کند اما اینکه ایشان به عنوان دبیرکل مطرح شوند اصلا مطرح نیست چون همگی منتظر بهبودی آیت الله مهدوی کنی هستیم، نمی توانیم دبیرکل عوض کنیم. فقط می توانیم کسی را به عنوان مدیر فعلی انتخاب کنیم. ما آقای مهدوی کنی را در دست نداریم. بنابراین جلسه گذاشتیم چه بکنیم، گفتیم فعلا آقای موحدی کرمانی جلسات را اداره کنند. آقای موحدی کرمانی دبیر کل و تصمیم گیرنده نیستند بلکه فقط جلسات را برگزار می کنند.»

وی در خصوص شرایط تغییر دبیرکل می افزاید: «طبق اساسنامه اگر دبیرکل در دسترس نباشد، قائم مقام دبیرکل می شود اما این در صورتی است که تکلیف دبیرکل کاملا مشخص باشد. هنوز وضعیت نهایی ایشان مشخص نیست و به همین دلیل چنین تصمیمی برای تغییر دبیرکل جامعه اصلا امکان پذیر نیست. نه تنها جامعه روحانیت مبارز که در مورد خبرگان رهبری هم وضع به همین صورت است و منتظر تعیین تکلیف وضعیت جسمانی آیت الله هستند.»

شجونی در پاسخ به این سوال که محوریت جامعه روحانیت برجمع اصولگرایان با توجه به حضور آقای موحدی کرمانی چگونه ادامه می یابد پاسخ داد: «اصولگرایان لشکر شکست خورده هستند که باید آنها را سر و سامان داد و جمع کرد و با آنها حرف زد.»

وی درباره احتمال نزدیکی آیت الله هاشمی به جامعه روحانیت در غیبت آیت الله مهدوی کنی به پیام نو گفت: «اجازه نمی دهیم کسی حتی حرفش را بزند. ما هاشمی را طرد کرده ایم و اصلا رد صلاحیت شده است. ما او را به جامعه روحانیت راه نمی دهیم.»

شجونی همچنین در مورد تغییراتی که با حضور هاشمی در جامعه به وجود خواهد آمد گفت: «اگر آقای هاشمی به جامعه بیایند، همه ما پراکنده خواهیم شد. هاشمی رفسنجانی اصلا عضو جامعه نیست. قبلا در دوره اول عضو بوده ولی الان که عضو نیست بخواهد بیاید. چیزی حدود ۲۰ سال است که نیامده است. مگر می شود یک دفعه بیایند. اینکه جزء هیات موسس باشد هم مشکلی را حل نمی کند، خیلی ها قبلا در جامعه روحانیت مبارز بوده اند و رفته اند یا مرده اند و به همین خاطر حضور ندارند. آقای هاشمی هم برای جامعه روحانیت مرده است.»

جعفر شجونی در مورد حضور دیگر اعضای جامعه روحانیت همچون پورمحمدی به پیام نو گفت: «اینها اقشار جدید هستند و تازه کارند. همینطور نیست که فردی که تازه روی کار آمده بیاید و در حزبی مانند جامعه روحانیت دارای جایگاه بشود.»

وی در خصوص آقای ناطق نوری هم به پیام نو گفت: «آقای ناطق هم نمی آید. خودشان بهتر می دانند چه کرده اند که نمی توانند بیایند. مسائلی پیش آمد و اختلافاتی با آقای احمدی نژاد به وجود آمد که خودشان بهتر می دانند چرا نمی آیند. شما را راحت کنم، کلا جامعه روحانیت کاری به این اشخاص ندارد.»

بحث تغییر دبیرکل اصلا مطرح نیست

سیدرضا اکرمی از دیگر اعضای جامعه روحانیت مبارز در خصوص احتمال دبیرکلی موحدی کرمانی به پیام نو گفت: «اصلا چنین بحثی مطرح نیست و تا کنون این صحبت نشده است که بخواهیم دبیرکل انتخاب کنیم. اینها حرف و حدیث هایی است که واقعیت ندارد.»

وی در خصوص نزدیک شدن چهره های دیگر جامعه مانند آیت الله هاشمی، ناطق نوری، پورمحمدی و … می گوید: «این بحث تاکنون مطرح نشده است ولی هر چیزی احتمال دارد.»

اکرمی در خصوص تغییرات احتمالی که ممکن است با نزدیکی این چهره ها به جامعه رخ بدهد می افزاید: «ضرب المثلی هست با این مضمون که می گویند وقتی ماه در آمد صلوات بفرست. هنوز که ماه در نیامده و کسی نزدیک نشده که بخواهیم در مورد آن تحلیل کنیم و نظر بدهیم. این مسئله هنوز مطرح نشده ولی هروقت مطرح شد در مورد آن نظر می دهیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین