کد خبر: ۲۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۹

برسی دلایل سکوت و خودسانسوری در وبلاگ ها

آفتاب‌‌نیوز : يحيي صفي آريان با بيان اين مطلب افزود: ولي اكنون وبلاگ‌ها بيشتر به صورت دفترچه خاطرات درآمده‌اند و خيلي از وبلاگ‌هايي كه در قبل فعال بودند، دیگر توليد محتوايي ندارند.

وي اضافه كرد: اكنون سكوتي در فضاي وبلاگ های  فارسي وجود دارد كه بايد بررسي شود.

وي يكي از دلايل آن را برخوردهاي سال‌هاي قبل با وبلاگ‌نويسان دانست و تصريح كرد: وبلاگ شبهه رسانه‌اي بود كه خلا موجود در رسانه را در ايران پر مي‌كرد، ولي اين فضاي بوجود آمده باعث خودسانسوري و خود تعطيلي وبلاگ شده است.

صفي‌آريان، ادامه داد: همچنين سيستم غلط فيلترينگ نيز در اين زمينه تاثير دارد. فيلترينگ در ايران مبتني به يک نرم افزار است،‌ اين نرم افزار به اين صورت است كه به وجود كلماتي خاص در مطلب و مقالات موجود در اينترنت حساس است كه اين موجب مي‌شود خيلي از مقالات و مطالب مفيد علمي و توليد محتوي‌هاي فرهنگي بي دليل فيلتر شوند.

وي خاطر نشان ساخت: با انجام اين فيلترينگ غير كارشناسي، وبلاگ نويسان دچار خودسانسوري شده‌اند كه اين اولين آسيبي است كه در فضاي باز اينترنت بر وبلاگ نويسي وارد مي‌شود.

دبير نخستين جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس سومين دليل سكوت در وبلاگ های  فارسي را سرخوردگي اجتماعي بوجود آمده بعد از انتخابات رياست جمهوري در بين اصلاح طلبان دانست و گفت: بعد از انتخابات سرخوردگي اجتماعي بين اصلاح‌طلبان بوجود آمد كه نتايج اين امر نخست در مطبوعات ظاهر و بعد به وبلاگ ها  كشيده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین