کد خبر: ۲۵۵۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

زورگیری‌های خشن پس از رهایی از اعدام

عامل یک جنایت قدیمی وقتی با بخشش بزرگ پس از 11 سال آزاد شد پای در دنیای تبهکاران گذاشت و به زورگیری‌های خشن دست زد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عامل یک جنایت قدیمی وقتی با بخشش بزرگ پس از 11 سال آزاد شد پای در دنیای تبهکاران گذاشت و به زورگیری‌های خشن دست زد.

به گزارش ایران، روز 29 اردیبهشت ماه سال جاری مردی از سوی یک چاقوکش تبهکار مورد حمله قرار گرفت و دارو ندارش به سرقت رفت.

وقتی این مرد به کلانتری 119 مهرآباد جنوبی مراجعه کرد ماجرای سرقتش روی میز بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران قرار گرفت و با دستور وی تیمی از اداره 5 پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا دزد خشن را دستگیر کنند.

مرد جوان که هنوز وحشت‌زده بود وقتی در برابر تیم تحقیق قرار گرفت گفت: ساعت 5 /11 شب بود از میدان آزادی برای رفتن به میدان فتح سوار یک خودروی مسافرکش شدم، به‌همراه من، جوان دیگری نیز سوار شد و هر دو در میدان فتح  پیاده شدیم، هنوز چند متری از میدان دور نشده بودیم که این جوان به بهانه تماس ضروری از من خواست تلفن همراهم را در اختیارش قرار دهم وقتی به وی نزدیک شدم این جوان چاقویی را از زیر لباسش بیرون کشید و مرا به دیوار چسباند. با تهدید چاقویی که آن را روی پهلویم فشار می‌داد، دارو ندارم را گرفت و در تاریکی شب و در داخل فضای سبز نزدیک میدان فرار کرد.

هیچ ردپایی از دزد چاقوکش در دست نبود تا این‌که روز 14 تیرماه سال جاری مأموران در طرح دستگیری مالخران به مردی برخوردند که گوشی سرقتی جوان مسافر را خریده بود.

این مرد ادعا کرد گوشی را از دوستش به ارزش 50 هزار تومان خریده و نمی‌دانسته که دزدی است. خیلی زود «وحید» 31 ساله شناسایی شد و کارآگاهان پی‌بردند وی از مجرمان قدیمی بوده است که در یک درگیری مرگبار نیز شرکت داشته که روز 30 بهمن‌ماه سال 79 دستگیر شده و با گذشت 11 سال با رضایت خانواده قربانی در سال 90 از زندان آزاد شده است و مرد مالباخته نیز تأکید کرد دزد چاقوکش همان مرد خطرناک است.

با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وحید با آزادی از زندان، وارد چرخه خرید و فروش مواد مخدر شده و خود نیز اعتیاد شدیدی به شیشه و هروئین دارد.
پاتوق این مرد خطرناک در نزدیکی میدان فتح و در یکی از فضاهای سبز شناسایی شد و سرانجام وی روز 17 تیرماه به دام افتاد.

وحید خونسردانه زورگیری‌های سریالی را پذیرفت و به کارآگاهان گفت: «گوشی‌های تلفن همراه مدل بالا را زیر قیمت می فروختم تا هزینه خرید شیشه و هروئین‌ام را تأمین کنم.»

وی در ادامه اعتراف‌های خود به زورگیری با استفاده از یک موتور سفید رنگ اعتراف کرد و در خصوص شیوه و شگرد بیشتر سرقت‌هایش نیز گفت: «بیشتر سرقت‌ها را به صورت پرسه‌زنی در مکان‌های خلوت انجام می‌دادم؛ به بهانه گرفتن تماس ضروری از طعمه‌های همسن و سال خود درخواست گوشی تلفن همراه می‌کردم و با نزدیک شدن به آن‌ها با استفاده از چاقو، گوشی‌های تلفن همراه و دیگر اموال با ارزش همراه آن‌ها را سرقت می‌کردم.»

بنا بر این گزارش، با توجه به گستردگی سرقت‌های خشن این جوان تکرو بازپرس پرونده خواستار انتشار تصویر وی شد تا کسانی که در دام وی افتاده‌اند با شماره 51055636 و 51055505 تماس بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین