کد خبر: ۲۵۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

رونق به بازار طلا و سکه بازگشت

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از بازگشت رونق به بازارهای طلا و سکه طی دو سه روز گذشته و پس از دو ماه رکود خبرداد و گفت: در یک هفته اخیر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 15 دلار و قیمت سکه تمام 8 هزار تومان در 10 روز اخیر کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر از بازگشت رونق به بازارهای طلا و سکه طی دو سه روز گذشته و پس از دو ماه رکود در این بازارها خبرداد و گفت: همزمان با این اتفاق، قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز با کاهش همراه شده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: معمولا در فصل خردادماه به دلیل قرار گرفتن فصل امتحانات و درگیری خانواده ها با این موضوع، بازارهای اقتصادی با رکود همراه می شوند، امسال هم در ادامه خرداد، ماه رمضان آغاز شد و با توجه به گرمی هوا، بازارها از جمله سکه و طلا با رکود مواجه بودند.

وی ادامه داد: این موضوعات با کاهش بازدهی برخی فعالیت های اقتصادی همراه بود و همین امر بر رکورد بازار سکه و طلا دامن زد، اما پیش بینی می شد که پس از ماه مبارک رمضان رونق به بازار سکه و طلا بازگردد که این اتفاق افتاد و بازارهای مذکور فعال شده اند.

کشتی آرای پیش بینی کرد که تا پایان فصل تابستان همچنان بازار سکه و طلا رونق خرید و فروش داشته باشد، زیرا تابستان بهترین زمان از نظر مسائل اقتصادی، گردش مالی، داد و ستدها در تمام دنیا است.

وی با بیان این مطلب که حرکت پولی در حال حاضر در جامعه مشهود است، عنوان کرد: هم اکنون در حال برون رفت از رکود هستیم.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: با توجه به آرامش و سکون از جمله آرامش پس از بحران اوکراین و عراق، از نگرانی ها کاسته شده و بازارهای جهانی طلا با رونق مواجه شدند، زیرا همواره بازارهای مالی متاثر از بازارهای سیاسی هستند؛ بنابراین با توجه به ثبات مباحث سیاسی، اقتصاد هم به آرامش و سکون رسیده است.

وی اضافه کرد: انتشار برخی آمارهای اقتصادی در روزهای گذشته نشانه های مثبت اقتصادی در کشورهای دنیا را به نمایش می گذارد و بدین ترتیب با افزایش قیمت ارزها مانند یورو، دلار و پونددر بازارهای جهانی ، نرخ طلا کاهش یافته است و بازار داخلی هم از آن تاثیر گرفته است.

کشتی آرای گفت: در یک هفته اخیر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 15 دلار کاهش یافته است، قیمت سکه تمام بهار آزادی هم 8 هزار تومان در 10 روز اخیر کاهش یافته است، در عین حال نرخ هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی هم در این مدت 2 هزار ریال تا 8 هزار ریال کاهش یافته است.

وی پیش بینی کرد که بازار جهانی طلادر ثبات و همین محدود باقی بماند و با توجه به آن قیمت طلا در بازار داخلی هم متاثر از آن باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین