کد خبر: ۲۵۵۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

جستجو برای پرواز گمشده مالزی از سر گرفته شد

جستجو برای یافتن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی با دو مسافر ایرانی آن که 17 اسفند سال گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، بار دیگر از سر گرفته شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈکی. دی. موتیاراˈ یک فروند کشتی نیروی دریایی مالزی از امروز (دوشنبه) در جنوب اقیانوس هند گشت زنی خود را برای جستجوی این هواپیما آغاز کرد.

به رغم گذشت 149 روز از زمان ناپدید شدن این هواپیما و انجام بزرگترین عملیات جستجو و نجات در تاریخ هوانوردی تاکنون اثری از هواپیما و 239 سرنشین آن که دو نفر از آن ها ایرانی بودند، بدست نیامده است.

مالزی 26 تیرماه امسال نیز پرواز ام.اچ 17 خود را با 298 سرنشین بر فراز آسمان اوکراین براثر اصابت ترکش های یک فروند موشک از دست داد.

نیروی دریایی مالزی پس از 21 هفته از ناپدید شدن ام.اچ 370 بار دیگر با استفاده از تجهیزات نقشه برداری از آب ها و دستگاه سونار پیچیده که می تواند اشیاء را تا عمق هفت هزار متری شناسایی کند در منطقه احتمالی سقوط هواپیما در جنوب اقیانوس هند حضور یافت.

تنها شواهد سونار و یا تصویر سه بعدی از یک زیردریایی روباتی می تواند تایید کند که بوئینگ 777 در کجا ناپدید شده است.

زیردریایی هوشمند و بدون سرنشین بلوفین که تاکنون بیشترین اعماق آب های اقیانوس ها را پیموده در آخرین اقدام برای جستجوی این هواپیما تا عمیق بیش از چهار هزار و 500 متری آب های منطقه فرو رفت اما اثری از هواپیما به دست نیاورد و مجبور به خروج اضطراری شد.

تارنمای ˈرعیت پستˈ روز دوشنبه به نقل از دریاسالار ˈمحمد روسلانˈ یکی از مقامات نیروی دریایی مالزی که با اعتماد به نفس سخن می گفت، تاکید کرد که این کشتی و تجهیزات آن قدر به شناسایی آثاری از این هواپیمای ناپدیدشده است.

وی گفت که به جستجو در اعماق آب های جنوب اقیانوس هند برای یافتن مکان احتمالی سقوط این هواپیما امیدوار است.

این کشتی مالزی به همراه شش کشتی کمکی دیگر که در حال حاضر در استرالیا هستند کار جستجو را ادامه می دهند. دو کشتی از چین و استرالیا نیز در عملیات حضور دارند.

محققان اوایل تیر ماه به دنبال ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی از احتمال دستکاری در تجهیزات کابین خلبان هواپیما خبر داده بودند.

این هواپیما که مسیر کوالالامپور به پکن را طی می کرد حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه از صفحه رادارها محو شد و گفته می شود با صدها کیلومتر انحراف مسیر در آب های عمیق جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است.

محققان استرالیایی که در خصوص سقوط این هواپیما تحقیق می کنند فاش کردند قطع اسرارآمیز برق این هواپیمای بوئینگ 777 در طول مراحل اولیه پرواز می تواند بخشی از تلاش برای جلوگیری از تشخیص رادارها باشد.

کارشناسان همچنین فرضیه ای را مطرح کرده اند و احتمال می هند 239 سرنشین این هواپیما به دلیل وجود نداشتن اکسیژن خفه شده و اجساد آن ها در حالی که هواپیما در هدایت خودکار بوده به اعماق اقیانوس هند سقوط کرده باشد.

خطوط هوایی مالزی اعلام کرده است مشخص شدن سرنوشت این هواپیما ممکن است چند دهه زمان لازم داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین