کد خبر: ۲۵۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

زورگیری به بهانه تماس تلفنی

زورگیر حرفه‌ای طعمه‌هایش را به بهانه قرض گرفتن تلفن همراه به سمت خود می‌کشید و از آنان با تهدید چاقو، سرقت می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شخصی 29اردیبهشت با مراجعه به کلانتری مهرآبادجنوبی به ماموران اعلام کرد گوشی تلفن همراه و پول‌هایش توسط جوانی حدودا 30‌ساله با تهدید چاقو به سرقت رفته است.

مالباخته پس از معرفی به اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «ساعت 23:30 روز حادثه از میدان آزادی به مقصد میدان فتح، سوار خودرو سواری شدم. جوانی دیگر نیز همراه من سوار شد و هر دو نفر در میدان فتح از ماشین پیاده شدیم. هنوز چند متری از میدان دور نشده بودیم که آن جوان به بهانه تماس ضروری از من درخواست تلفن همراه کرد؛ او به‌محض اینکه به نزدیکی‌ام رسید، چاقویی را از زیر لباسش بیرون آورد و مرا به دیوار چسباند. او که چاقو را به پهلویم فشار می‌داد، با تهدید، گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراهم را سرقت کرد و در تاریکی شب از محل دور شد.»

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده و درحالی‌که مالباخته قادر به ارایه اطلاعات قابل بهره‌برداری درخصوص مشخصات و چهره سارق نبود، روز 14تیر، طرح دستگیری خریداران اموال مسروقه به‌ویژه گوشی‌های تلفن همراه توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد که در میان اموال به‌دست‌آمده از مالخران، گوشی تلفن همراه متعلق به شاکی پرونده نیز شناسایی شد.
فردی که گوشی از او کشف شده بود ضمن اعتراف صریح به اطلاع‌داشتن از مسروقه‌بودن گوشی، عنوان کرد: «گوشی را به قیمت 50‌هزار‌تومان، از یکی از دوستانم به نام وحید خریدم.»

پس از آنکه هویت متهم 31‌ساله به دست آمد، سوابق وی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد او سابقه درگیری منجر‌به‌قتل را در پرونده‌اش دارد. وحید آخرین روز بهمن ‌سال 79 به اتهام قتل دستگیر و 11‌سال بعد با رضایت اولیای دم مقتول از زندان آزاد شده بود. در ادامه وقتی عکس وحید به مالباخته نشان داده شد وی این متهم را شناخت، به این ترتیب دستگیری مرد جوان در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند وحید پس از آزادی از زندان، وارد کار خرید و فروش موادمخدر شده و خودش نیز اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه و هرویین پیدا کرده است. محل تردد متهم در نزدیکی میدان فتح و در یکی از فضاهای سبز شناسایی و سرانجام او چندروز قبل، دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. «وحید» در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری و سرقت انواع گوشی‌های تلفن همراه اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: «گوشی‌های تلفن همراه مدل بالا را به قیمت چندده‌هزار‌تومان و گوشی‌های معمولی‌تر را به قیمت چند‌هزار‌تومان می‌فروختم تا هزینه مواد مصرفی‌ام را تامین کنم.»

متهم در ادامه اعترافات خود به زورگیری با استفاده از موتوسیکلت اعتراف کرد و درباره شیوه و شگرد سرقت‌هایش گفت: «بیشتر سرقت‌ها را هنگام پرسه‌زنی در مکان‌های خلوت انجام می‌دادم. به بهانه گرفتن تماس ضروری، از افراد هم‌سن‌و‌سال خود درخواست گوشی تلفن همراه می‌کردم و به‌محض نزدیک‌شدن به آنها با استفاده از چاقو، گوشی‌های تلفن همراه و دیگر اموال باارزش همراه آنها را سرقت می‌کردم.»

به گزارش روزنامه شرق، سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با‌توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری و به منظور شناسایی مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی متهم، مجوز انتشار تصویر متهم توسط مقام قضایی صادر شده است و از مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. همچنین از شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند نیز درخواست می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055636 و 51055505 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین