کد خبر: ۲۵۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

واکنش نماینده اردبیل به لغو کنسرت محسن یگانه در ارومیه

ما نباید این طور فکر کنیم که نگاه مسئولان کشور به هنر و موسیقی تقابلی است. اما به نظر می رسد که در مبانی هنربخصوص موسیقی نیازمند بازتعریف هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نماینده اردبیل درباره لغو کنسرت«محسن یگانه» به دلیل عدم تفکیک جنسیتی در ارومیه و اظهارات اخیر حسین علیزاده درباره موسیقی می گوید: ما نباید این طور فکر کنیم که نگاه مسئولان کشور به هنر و موسیقی تقابلی است. اما به نظر می رسد که در مبانی هنربخصوص موسیقی نیازمند بازتعریف هستیم.
 
منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با «خرداد» گفت: اول به نظر می رسد که واژه هنر یک واژه کلی است. وقتی از هنر صحبت می کنیم از آثار فرشچیان تا کنسرت های موسیقی جز هنر است. اینها نشان می دهد که ما نیاز به تولید ادبیات مشترک هستیم. البته بعضی از مسائل نیاز به همکاری علما ، فقها و کارشناسان و متخصصان حوزه‌های متعدد هنر دارد.
 
حقیقت پور درباره لغو مجوزکنسرت ها می گوید "ما قطعا موسیقی را قبول داریم اما باید   در هنر و موسیقی با هنجارشکنی مقابله می کنیم. من فکر می کنم که ما باید موسیقی اصیل تولید کنیم. خود من برای مردم اردبیل شفارش تهیه سرود ملی داده ام. یا اینکه برای مردم غزه قرار است که سرود آذری تولید کنیم.
 
این نماینده مجلس گفت: باید جلوی افراط و تفریط را گرفت. موسیقی نباید به سمت ابتذال برود. حقیقت پور درباره نگاه مسئولانی که در شهرستان ها در مقابل نگاه اداره فرهنگ و ارشاد قرار دارد، گفت: نگاه ما به موسیقی امنیتی نیست. اما موسیقی باید به اعتلای روح انسان کمک کند. موسیقی نباید راه سقوط و ابتذال انسان را هموار کند.
 
 نماینده اردبیل درباره نگاه سیاسی به موسیقی و رفتارهایی که در دولت قبلی با ربنای شجریان شد ،می گوید: خود هنرمند نباید وارد کار سیاسی بشود. رفتار استاد شجریان باعث شد که منزلت و ارزش اثر ایشان دیده نشود.
 
حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که لغو کردن کنسرت ها و برخوردهای سلیقه ای خود تاکیدی بر تاثیر سلایق سیاسی مسئولان در برخورد با هنرمند است ،گفت: من این را قبول ندارم. خود هنرمندان مثلا استاد شجریان، اول از طیف سیاسی حمایت می کند و بعد این اتفاق ها و برخورد ها اتفاق می افتد. اما اگر از ایشان و از هر کس دیگری در این باره بپرسیم خودش انکار می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین