کد خبر: ۲۵۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

اظهارات اژه‌ای درباره رانت 650 میلیون یورویی

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در خصوص بحث رانت 650 میلیون یورویی گفت: هنوز از دیوان محاسبات یا جای دیگری پرونده‌ای در این رابطه به دستگاه قضایی ارجاع نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه می‌گویند خانواده صبا آذرپیک از وضعیت وی اطلاعی ندارند خلاف است چرا که ما تحقیق کردیم و دیدیم که خانواده‌اش جای او را می‌دانند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در خصوص بحث رانت 650 میلیون یورویی گفت: هنوز از دیوان محاسبات یا جای دیگری پرونده‌ای در این رابطه به دستگاه قضایی ارجاع نشده است.

یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت صبا آذر‌پیک از محسنی اژه‌ای سوال کرد و گفت که خانواده وی اطلاعی از وضعیت او ندارند که دادستان در پاسخ گفت: گاهی ممکن است فردی 2 یا 3 پرونده داشته باشد و این طور نیست که به خاطر پرونده‌ای که قبلاً داشته مجدداً بازداشت شود.

وی افزود: اینکه خانواده وی از وضعیتش بی‌اطلاع هستند خلاف است چرا که ما تحقیق کردیم و مطلع شدیم که آنها هم جای صبا آذرپیک را می‌دانند و هم از اتهام او آگاه هستند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه گفتن اتهام به دیگران پیش از اثبات خلاف است گفت: گاهی حتی لازم نیست که خانواده متهم هم در مورد اتهام چیزی بداند و تنها بر اساس قانون به خود متهم تفهیم اتهام می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: در هر صورت خانواده آذرپیک می‌دانند که او در اوین است اما در خصوص آخرین وضعیت او قاضی اطلاع دارد.

یکی از خبرنگاران در خصوص شرکت بیمه توسعه و عدم پرداخت خسارت از سوی این شرکت به بیمه‌شدگان سوال کرد که محسنی اژه‌ای در مورد این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

خبرنگار دیگری گفت که برخی گفته‌اند مهدی هاشمی خودش خواسته که دادگاه غیرعلنی باشد که سخنگو در پاسخ گفت: بر اساس ماده 188 قانون اساسی پیش‌بینی شده که چه مواردی غیرعلنی و آن هم به تشخیص قاضی است.

محسنی اژه‌ای در ادامه در خصوص پرونده دانشگاه ایرانیان گفت: در این خصوص هنوز کسی اعلام جرم نکرده و این موضوع ارتباطی به پرونده احمدی‌نژاد در شعبه 76 ندارد.

دادستان کل کشور در پایان نشست خبری خود در خصوص تخلفات صنایع لبنی و گوشتی گفت: مسئله سلامت موضوع بسیار مهمی است که اگر مربوط به عموم جامعه باشد دستگاه قضایی می‌تواند ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت اولین مسئول رسیدگی به این تخلفات است و باید گزارش دهد و در صورت اعلام گزارش قوه قضائیه رسیدگی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین