کد خبر: ۲۵۵۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
یک فعال حوزه زنان:

تفکیک جنسیتی مقدمه برگرداندن زنان به خانه‌هاست

یک فعال حوزه زنان معتقد است که « تفکیک جنسیتی زنان و مردان در محیط کاری مصداق تبلیغ علیه نظام است؛ چراکه رسانه‌های بیگانه همواره با محروم‌ جلوه‌دادن زنان از فعالیت در اجتماع سیاه‌نمایی می‌کنند و اقداماتی چون بخشنامه اخیر در شهرداری دقیقا مهر تاییدی بر این تبلیغات می‌زند.»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فخرالسادات محتشمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: « ما همواره تلاش کرده‌ایم در مجامع بین‌المللی از حضور زنان با پوشش اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاع کنیم اما در پی چین اقداماتی چه پاسخی به سیاه‌نمایی‌های انجام‌شده داریم؟»

وی درعین حال با بیان اینکه « تفکیک جنسیتی در محیط کاری یک اقدام توهین‌آمیز» است، اظهارکرد: این کار نه تنها توهین به زن بلکه اهانت به مردان است و بدین معناست که آنها نمی‌توانند در محیط‌های کاری خویشتن‌داری کنند.

این فعال حوزه زنان افزود: با وجود گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حال بازگشت به دیدگاه‌های برخی افراد در ابتدای انقلاب اسلامی هستیم و گویی برخی افراد قصد دارند از همفکران خود در کشورهای دیگر عقب نمانند. آنان نه جایگاه و کرامت زنان را می‌شناسند و نه به مرتبه و کرامت انسانی توجه دارند.

وی همچنین با بیان این اعتقاد که طرح برخی موضوعات یک اقدام سیاسی است، اظهار کرد: برخی با این کار قصد نزدیکی به گروه‌هایی را دارند که خاستگاه آنها محسوب می‌شوند؛ البته این اقدامات موجب می‌شود افراد جامعه بیشتر با طرز تفکر این افراد آشنا شوند.

محتشمی‌پور همچنین با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی مانند تفکیک جنسیتی در محیط کاری مخالف دیدگاه‌های حضرت امام (ره) است، تصریح کرد: حضرت امام (ره) با طرح جداسازی زنان و مردان در دانشگاه‌ها به شدت مخالفت کردند و موضع بسیار روشنفکرانه و متناسبی با شرایط زمان و مکان گرفتند. امیدواریم افراد مدعی ولایتمداری به دیدگاه‌های حضرت امام(ره) بیشتر توجه کنند.

این فعال حوزه زنان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی زنان حضور اجتماعی فعالی داشتند؛ چنانکه پیشاپیش مردان در تظاهرات میلیونی حضور داشتند.

وی در ادامه درباره اینکه آیا تفکیک جنسیتی در محیط کاری به سالم‌سازی منجر می‌شود؟ نیز اظهار کرد: قطعا این کار باعث سالم‌سازی نمی‌شود و تنها موجب می‌شود جامعه از سیر طبیعی خود خارج شود و حتی تبعاتی را هم در پی دارد.

محتشمی‌پور افزود: چون کشور اسلامی هستیم باید به کنوانسیون‌ها متعهد باشیم و حرمت افراد را نگه داریم. چه کسی گفته است باید دور زنان حصار کشید. اگر به راستی حق با ارائه‌دهندگان طرح تفکیک حوزه‌های کاری زنان و مردان است آنان باید نظرسنجی برگزار کنند تا از دیدگاه مردم نیز آگاه شوند.

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه چنین طرح‌هایی امتحان خود را پس داده است، تصریح کرد: لازم است با چنین طرح‌هایی مقابله شود؛ چراکه این طرح مقدمه برگرداندن زنان به خانه‌هاست و با شرایط جامعه منافات دارد چون جامعه ایران رشد یافته است و بسیاری از زنان از سطح سواد بالایی برخوردارند.

محتشمی‌پور در پایان با اشاره به نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است آنها در مقابل این طرح موضع‌گیری کنند و دیدگاه‌های سلیقه‌ای را به جامعه تسری ندهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین