کد خبر: ۲۵۵۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

طرح «بنیاد ملی ازدواج» در آستانه تصویب

رییس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده، از تهیه طرح «بنیاد ملی ازدواج» خبر داد و گفت: این طرح در آستانه تصویب است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 734 شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده به ریاست «کبری خزعلی» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وی با اشاره به فرازی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجوبان در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از دغدغه های ایشان که با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در ارتباط می باشد، موضوع تسهیل ازدواج جوانان است که این مهم در نقشه مهندسی فرهنگی هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، نگاه بی تفاوت نسبت به مساله ازدواج در آینده تبعات سختی را برای کشور به وجود می آورد، به همین منظور طرح «بنیاد ملی ازدواج» براساس راهبرد سه مصوبه مهندسی فرهنگی تهیه شده و در دست تصویب است.

خزعلی ادامه داد: طبق این طرح، «بنیاد ملی ازدواج» با هدف تبیین و ارتقاء فرهنگ تسهیل ازدواج و طراحی و برنامه ریزی برای مقابله با هجمه فرهنگ بیگانه تشکیل می شود.

به گفته وی، تأخیر در ازدواج، زندگی مجردی و تک والدی از جمله این هجمه هاست که بنیاد یاد شده با هدف هماهنگی و انسجام بین دستگاه های دولتی، مؤسسات و گروه های فعال غیردولتی تشکیل خواهد شد.

رییس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: این بنیاد وظیفه دارد، با اتخاذ تدابیر لازم و پیش بینی تمهیدات و تصویب سیاست های مقتضی، ازدواج مطابق سبک زندگی اسلامی ایرانی را از طریق بکارگیری ظرفیت های بالقوه و فعال دولتی و بخش خصوصی تسهیل کند.



**وظایف بنیاد ملی ازدواج

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شناسایی و رفع نیازها، محدودیت ها و موانع توسعه و تعمیم ازدواج و بازبینی قوانین و مقررات موجود برای تحقق این راهبرد هم از سایر وظایف این بنیاد است.

خزعلی با اشاره به فراز هایی از این طرح گفت: فراهم کردن امکانات مادی و معنوی ازدواج و استانداردسازی ازدواج آسان از طریق تبلیغ الگوهای عملی ازدواج های آگاهانه ، آسان و ساده و پیگیری اجرای ضوابط و قوانین تسهیل گر ازدواج و حذف موانع تشکیل و تحکیم ازدواج بخش دیگری از تکالیف «بنیاد ملی ازدواج» است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همکاری و هم افزایی با نهادهای غیردولتی ها و مردمی مانند شوراهای محلی، معتمدین مساجد، هیئات مذهبی و ... در زمینه ایجاد مراکز مشاوره هم از سایر تکالیف این بنیاد است.

وی در تشریح ساختار این بنیاد گفت: این بنیاد دارای هیات امناء، شورای راهبردی و برنامه ریزی، هیات مدیره، مدیرعامل و کمیته های تخصصی است که با هدف استفاده از ظرفیت دستگاه های غیردولتی با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی به فعالیت خواهد پرداخت.

** ارائه گزارش عملکرد بنیاد ملی مد و لباس

در ادامه این جلسه، گزارشی از عملکرد بنیاد ملی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نماینده آن وزارتخانه ارائه شد.

در بخشی از این گزارش با اشاره به استقبال مردم از محصولات عرضه شده در نمایشگاه عفاف و حجاب که در ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، بر لزوم برنامه ریزی برای فراگیر شدن این نمایشگاه‌ها و ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای دسترسی همه علاقه مندان به این نمایشگاه ها تاکید شد.

مسوول سازمان بسیج زنان نیز گزارشی از تحقیق صورت گرفته توسط این نهاد در مورد راهکارهای تعمیق عفاف و حجاب ارائه داد.

در این گزارش بر ضرورت ارائه یک فراتحلیل از تحقیقات موجود برای دستیابی به راهکارهایی در جهت ارتقاء فرهنگ عفاف و رفع موانع آن در جامعه تاکید شده است.

اعضا بعد از ارائه این گزارش مقرر کردند، با دعوت از مسوولان مرتبط با این موضوع در سه قوه، راهکارهای اجرایی در زمینه بهبود عفاف و حجاب در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین