کد خبر: ۲۵۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

احمدی مقدم: جعل کارت پایان خدمت ممکن نیست

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه سرقت در تیر ماه 9 درصد کاهش یافته است، گفت: جعل کارت پایان خدمت با صدور کارت های هوشمند ممکن نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه سرقت در تیر ماه 9 درصد کاهش یافته است، گفت: جعل کارت پایان خدمت با صدور کارت های هوشمند ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران استان قزوین درباره وضعيت امنيت كشور گفت: گروه‌هاي تروريستي در پيرامون ما نقش و حضور پررنگ‌تري نسبت به گذشته دارند و گرچه كشورهاي پيراموني ايران اسلامي ثبات مناسبي ندارند و ممكن است اين وضعيت به كشور ما نيز سرريز شود؛ اما نگران اين موضوع نيستيم.البته اين عدم نگراني به معناي بي‌توجهي نيست و مجموعه نيروهاي نظامي و انتظامي و مديريت سياسي كشور هوشياري و تلاش خود را براي حفظ امنيت كشور به كار مي‌گيرند.

وی با اشاره به موضوع چک های برگشتی تاکید کرد: در اين زمينه وضعيت اقتصادي كشور مؤثر است و گرچه افزايش صدور چك يا چك‌هاي برگشتي مطلوب نيست؛ اما همين رد و بدل شدن چك نشانگر شرايط مطلوب و ثبات نسبي بازار است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به موضوع مبارزه با فساد يادآور شد: پليس به عنوان ضابط قضايي در صورت مشاهده فساد يا ارجاع پرونده‌هايي از سوي دستگاه قضايي، وارد عمل مي‌شود که در اين راستا ساختارهاي حرفه‌اي در مجموعه نيروي انتظامي ايجاد شده و رسيدگي به موارد ياد شده با سرعت مناسبي صورت مي‌گيرد.بايد ساختارهاي موجود در اين زمينه تقويت و بيش از پيش با دستگاه‌هاي قضايي تعامل شود تا به بازدارندگي از موضوع فساد كمك كند.

وي در خصوص عملكرد پليس فتا نيز تصريح كرد: اين پليس تخصصي به سرعت در مسير پيشرفت قرار گرفته و عمده زمينه‌هايي كه موجب توفيق مجرمان مي‌شود، ناآگاهي مردم و سهل‌انگاري آنان در پيشگيري از وقوع جرم است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه پليس فتا بيش از 80 درصد كشف جرم دارد، اضافه كرد: در كنار اين موضوع، تلاش عمده اين زير مجموعه نيروي انتظامي جلوگيري از وقوع جرم و تأكيد بر آموزش است تا مردم از شيوه‌ها و شگردهاي مجرمان براي ارتكاب اين قبيل جرايم آگاه شوند؛ چرا كه جرايم اقتصادي در فضاي مجازي به طور عمده يك جرم با ده‌ها قرباني است.

احمدي مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اقدامات ناجا در زمينه پلاك دهي خودروها خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي بر رعايت استانداردها به ويژه در عرصه ايمني تأكيد دارد و گرچه شرايط تحريمي سبب تحميل ركود بر خودروسازان شد؛ اما در حال حاضر اوضاع تا حدي بهبود يافته است و نيروي انتظامي نيز با تعامل و قدري مسامحه در عين رعايت قوانين عمل مي‌كند.

وي در خصوص وضعيت وقوع جرايم خشن در كشور گفت: اين گونه جرايم در طول بيش از يك دهه گذشته روند نزولي داشته و قتل نيز در چهار ماه ابتداي سال جاري با هفت درصد كاهش همراه بوده است؛ ضمن اينكه اين روند كاهشي در ديگر جرايم خشن همچون گروگانگيري و سرقت مسلحانه نيز مشاهده مي‌شود.

فرمانده ناجا افزود: جرايم فعلي به طور عمده مربوط به سرقت‌هاي خرد و مصرف مواد مخدر است كه اين دو با يكديگر هم‌افزايي و رابطه مستقيم دارند و با اجراي طرح‌هاي سال جاري در قرارگاه مبارزه با سرقت ميزان وقوع سرقت طي تيرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد كاهش داشت.

سردار احمدی مقدم با اشاره به كاهش مجموع آمار سرقت ها در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال پيش بيان كرد: فعاليت‌هاي ناجا در هر استان و منطقه به تناسب شيوع جرم تشديد مي‌شود و در جاهايي كه يك نوع جرم شايع نباشد، دليلي براي اقدام ويژه در آن حوزه وجود ندارد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر رواج كارت هاي پايان خدمت جعلي تصريح كرد: وجود اينگونه كارت‌ها صحت ندارد و ممكن است در زمينه كارهاي پايه اقدامات متقلبانه براي امتناع از گذراندن دوره خدمت سربازي صورت گيرد؛ اما با توجه به صدور كارت هوشمند و سامانه‌هاي يكپارچه، در حال حاضر جعل كارت ممكن نيست.

فرمانده ناجا به سرقت‌هاي مسلحانه از خودروهاي سنگين در جاده‌ها اشاره كرد و يادآور شد: در مواردي بار خودروها به دليل غفلت، مورد سرقت قرار مي‌گيرد كه در اين زمينه اقداماتي در دستور كار قرار دارد و بخش مهمي از آن به آموزش رانندگان براي امن كردن وسايل مربوط مي‌شود.

سردار احمدي مقدم در خصوص آمار سرقت نيز عنوان كرد: در حال حاضر استان تهران به دليل پايتخت بودن، اهميت و جمعيت قابل توجه آن، بزرگترين مركز وقوع سرقت است به طوريكه يك سوم سرقت‌هاي كشور در آن به وقوع مي‌پيوندد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین