کد خبر: ۲۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۳
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی :

نوبت غرب است که اعتماد ملت ایران را جلب کند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی پس از پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به نزدیکی اجلاس شورای حکام (سوم آذر) اظهار داشت: در آستانه تشکیل اجلاس نوامبر شورای حکام ضرورت دارد یک جمع بندی از راه رفته در مذاکرات هسته ای انجام گیرد و مشخص شود که نقاط و قوت و ضعف چه بوده اند و حالا وظیفه ما چیست؟

وی افزود: ما در راه سیاست اعتماد سازی فراتر از مقررات آژانس عمل کرده ایم، اما دولت های زیاده خواه غرب حتی حاضر نیستند مقررات آژانس ر به رسمیت بشناسند. دولت های غربی هر روز بهانه ای را مطرح می کنند ؛ بازرس می فرستند معلوم می شود ادعاهای آنها غیر واقعی و همراه با توهم و در مواردی دروغ پردازی بوده است.

حبیبی با اشاره به ادعای روزنامه نیویورک تایمز و جدی تلقی کردن آژانس تصریح کرد: ایران پاسخ این ادعاها را می دهد، اما بتدریج دولت ها و ملت ها فهمیده اند که این ادعاها کاملا بی پایه است و به نظر می رسد نباید چندان وقت و فرصت ایران برای پاسخ به این ادعاهای بی پایه صرف شود.

وی افزود: اکنون نوبت غرب است که در مقام اعتماد سازی برآید ؛ اگر غرب چنین رویکردی را نپذیرد، مجامع بین المللی و آژانس نباید از ایران انتظار تعامل یک طرفه داشته باشند.

حبیبی با اشاره به مطالبات مردم از دولت اظهار داشت: مردم می خواهند هرچه زودتر پروژه نطنز راه اندازی شود و به مداخلات اجانب در امور علمی و تحقیقاتی کشور پایان داده شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه در مورد تشدید حکومت نظامی در فرانسه و آغاز ناآرامیها در برخی کشورهای اروپایی گفت: نقض حقوق بشر و تبعیض نژادی مثل یک زخم کهنه در جوامع اروپایی پیکره دمکراسی در غرب را رنجور ساخته است. دولت های غربی با پنهان سازی آن از نگاه سازمان های حقوق بشری و گاهی تبانی با آنان فکری می کردند می توانند آن را معالجه کنند، اما اکنون ظهور جنبش عدالت خواهانه در این کشور بویژه در فرانسه ثابت کرده است که دولت ها نمی توانند آنها را پنهان کنند.

وی افزود : فشارهای گوناگون به شهروندان فرانسه ، به ویژه مخالفت های دولت فرانسه با عقاید و واجبات دینی این شهروندان است که آنها را به عصیان علیه نظام ظالمانه حاکم برانگیخته است .

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ازدولت فرانسه وسازمان ملل وکنفرانس حقوق بشرخواست که کمیته حقیقت یاب راهرچه زودترتعیین کنند تا با مذاکره با محرومین حقوق آنها را تامین نمایند.

حبیبی دربخش دیگری از این گفتگو درارزیابی دستاورد رئیس جمهوروهیات دولت به خراسان جنوبی گفت : عنایت دولت به استانهای محروم ورویکرد مصوبات هیات دولت به فقرزدایی ورفع محرومیت براساس مشاهدات عینی دولتمردان درمحرومترین نقاط کشوراقدام قابل تحسینی است .امیدواریم آثارمفید این سفرها بزودی درزندگی روزمره مردم جنوب خراسان ظاهرشود ودردیگرمناطق مردم کشور نیز گسترش یابد .

وی با اشاره به مصوباتی که متضمن بالابردن هزینه های دولت می شود اظهارداشت : دولت درارایه لوایح ویا تصمیماتی که درخصوص حل مشکلات اقتصادی می گیرد ، باید نسبت به تامین منابع آن دقت کند تا کسری بودجه دولت را بیشترنکند وازطریق اولویت بندی وصرفه جویی در هزینه ها به حل مشکلات بپردازد.

حبیبی تصریح کرد : بعضی ازدولتهای پیشین بدلیل غفلت یاناکارآمدی منابع عمومی را هرزمی دادند ودرمصادف ، راه اسراف وتبذیرمی پیمودند ، دولت کنونی با احیای منابع درآمدی که اکنون به صورت قله های ثروت ودربرخی شرکت های دولتی درآمده می تواند مشکل تامین منابع ریالی درمورد تصمیمات استراتژیک را حل کند دولت می تواند هم ازصندوق ذخیره ارزی وریالی استفاده نکند وهم منابع جدیدی را برای تامین اعتبارات مورد نیازپیدا کند .

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ازکسری بودجه 2270میلیارد ریالی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی بعنوان یک رخداد بسیارنامطلوب وغیرمنطقی یاد کرد که عدم توجه ویژه به آن خسارت جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت .

وی افزود : معاونت طرح وتوسعه وزارت علوم وتحقیقات وفناوری اعلام کرده است این کسری باعث شده پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان برخی ازدانشگاه با مشکل مواجه شود .

حبیبی گفت : چگونه می توان پذیرفت منابع برخی مصوبات هیات دولت دربودجه دیده نشود و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشورنیزبرای تامین آن با دانشگاهها همراهی لازم را ننماید .

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد : این اشکال باید از طرف هیات دولت و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی حل گردد در غیراینصورت بسیاری از زحمات وهزینه هایی که برای برنامه ریزی در کشور انجام می گردد به هدر می رود .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین