کد خبر: ۲۵۵۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
فرقی میان مرد و زن و مذهب و این طایفه و آن طایفه نیست

روحانی: فساد سالهای گذشته را با سرو صدا نمی توان شست

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان چهار محال و بختیاری افزود: فساد سال های پیش را مگر با این سرو صداها می توان شست، باید جواب دهند. رییس جمهوری تصریح کرد:اعتقاد دولت بر این است که با رانت، فساد، خویشاوند بازی، جناح بازی و طایفه بازی نمی توانیم کشور را پیش ببریم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رییس جمهوری با بیان اینکه عده ای دولت را به رانت خوری متهم می کنند گفت: مگر بعضی ها می توانند این دولت پاک را لکه دار کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان چهار محال و بختیاری افزود: فساد سال های پیش را مگر با این سرو صداها می توان شست، باید جواب دهند.

رییس جمهوری تصریح کرد:اعتقاد دولت بر این است که با رانت، فساد، خویشاوند بازی، جناح بازی و طایفه بازی نمی توانیم کشور را پیش ببریم.

روحانی به مشکلات بخش کشاورزی و واردات گندم در سالهای گذشته اشاره کرد و ادامه داد: وقتی توسعه کشاورزی با مشکل مواجه شود، درحالی که جمعیت افزوده می شود یعنی به خارجی نیازمندیم .

رییس جمهوری افزود: در سال گذشته چقدر گندم با مشکل وارد شد و کالاهای اساسی به گونه ای شد که 80 تا 90 کشتی پهلو گرفته بودند و به خاطر مشکلات ارزی ˈدموراژˈ پرداخت می کردیم و قیمت ارز هم مدام در حال تغییر بود که مشکلات را دو برابر کرده کرده بود.

وی ادامه داد: یک وزارتخانه هم که شجاعت به خرج داد و به آقایی، گفت اگرمی توانید کشتیها را با اعتباری که دارید ترخیص کنید و من پول آن را ماهها بعد تحویل می دهم عده ای سر و صدا کردند که رانت شده، خوردند و بردند.

رییس جمهوری اظهار داشت: متاسفانه رسانه های گروهی که انشاء الله تعمدی نبوده و از روی کم اطلاعی بوده است آن را منعکس کردند.

روحانی تصریح کرد: به هر شایعه ای اعتماد نکنیم یک نفر در گوشه ای حرفی می زند آن حرف ناصواب مدام تکرار می شود و الحمدلله کانال هم زیاد داریم، چرا نا صحیح حرف می زنیم. 
**اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ قدرتی فکر تحریم به سرش نزند/در حسابهای خارجی شان یک دلار هم نبود

رییس جمهوری همچنین در سخنانش گفت: اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ قدرت و ابرقدرتی ،فکر تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است .

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد را گام به گام پیش بریم اظهار داشت: البته حرفهایی زده شد. گفتند آقا تحریم مهم نیست، تحریم را که ما دور می زنیم چیزی نیست . بعد ما دور زدنشان را دیدیم چه چگونه بود. 

روحانی ادامه داد: نفت ها را به یک عده دادند،بردند و خوردند. نفهمیدم چه کسی این وسط دور زده شد، ملت ایران را دور زدند نفت ها را قاپیدند، بردند و خوردند حالا برخی از آنها را گرفته ایم که در زندان هستند، ثم هذا، چقدر دارند و چقدر می شود؟آدرس می دادند فلان حساب خارجی ما این قدر میلیارد است.میلیارد که نبود، میلیون و هزار دلارکه نبود، یک دلار هم نبود.

رییس قوه مجریه ادامه داد: این بازیهایی که برخی در می آورند و دروغهایی که می زنند فلان جا رانت شد،فلان جا رانت شد برای پوشش آنهاست و برای این است که آن رسوایی ها پوشیده شود.

وی تصریح کرد: ما که قصد دعوا با کسی نداریم اما مردم باید بشناسند و بدانند.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه همه چیز از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امینت باید مقاومتی شود گفت: همه چیز باید استقامتی شود وروی پای خود بایستیم.

روحانی یادآور شد: این دولت در سیاست خارجی گام های شایسته ای را به کمک مردم و هدایتهای رهبری برداشته است. رییس جمهوری با بیان اینکه رابطه ما با همسایگانمان از دیروز بهتر است گفت: این رابطه با برخی بسیار بهتر است و یکی دو کشور هستند که هنوز مسائلمان به نقطه مطلوب نرسیده است. رابطه ما با بسیاری از کشورهای همسایه رابطه نزدیکتر و بهتر شده است.

هدیه روحانی، خبرهای خوش برای خبرنگاران

رئیس‌جمهور گفت: دولت آئین‌نامه اجرایی قانون شفاف‌سازی اطلاعات که می‌تواند به کار حرفه‌ای خبرنگاران کمک کند را بعد از سالیان دراز تهیه کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری پایانی در سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران در سراسر ایران اسلامی و یا خبرنگاران ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، تبریک گفت.

وی سپس اظهار کرد: آئین‌نامه اجرایی قانون شفاف‌سازی اطلاعات که می‌تواند به کار حرفه‌ای خبرنگاران کمک کند بعد از سالیان دراز از سوی دولت تهیه شده و این آئین‌نامه به زودی عملیاتی خواهد شد و این کمک خوبی از لحاظ کار حرفه‌ای برای رسانه‌های عمومی و همگانی خواهد بود.

وی افزود: همچنین دولت لایحه‌ای را برای مورد توجه قرار دادن انجمنی که به صنف خبرنگاری مربوط می‌شود، تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند نسبت به کار خبرنگاران فعالیت کند و اگر تخلفی رخ می‌دهد این انجمن صنفی و تخصصی راجع به آن تخلف اعلام نظر داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: دو لایحه مورد اشاره شده قبل از آنکه نهایی و بخواهد به مجلس تقدیم شود اعلام می‌شود تا اینکه نظرات صاحب‌نظران را اخذ و بعد از آن، آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه "در زمینه اصلاحاتی که در شرایط جدید برای قانون مطبوعات نیاز است، دولت تلاش خواهد کرد"، در ادامه در نظر گرفتن زمینه‌های رفاهی برای خبرنگاران را مدنظر قرار داد و گفت: در شرایط خاص مثلا شرایط بیکاری برای خبرنگاران بیمه تکمیلی مدنظر قرار گرفته شده که به عنوان هدیه در روز خبرنگار اعلام می‌شود.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: همچنین هدیه دوم مدنظر، یک هدیه معنوی است که طی آن آموزش رایگان فنی کار خبرنگاری لحاظ شده و دولت در این زمینه هم قدم‌هایی بر خواهد داشت.

روحانی در ادامه اظهار کرد: ان‌شاءالله روز خبرنگار برای همه خبرنگاران مبارک باشد و شما خبرنگاران بتوانید کار خبرنگاری را به صورت یک کار کاملا حرفه‌ای و ملی چه در سطح استان و چه در سطح کشور دنبال کنید و بتوانید روابط خوبی بین دولت و مردم و بخش‌های مختلف تخصصی در هر استان و سراسر کشور برقرار کنید.

وی با بیان اینکه "اطلاع‌رسانی دقیق و خوب می‌تواند برای مردم مفید باشد"، گفت: اگر ما بخواهیم به صورت حرفه‌ای با شایعات مبارزه کنیم راه آن، فعال شدن خبرنگاران عزیز و وجود اطلاع‌رسانی دقیق برای مردم عزیز است.

روحانی در ادامه نشست خبری با مورد توجه قرار دادن موضوعات مربوط به استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در این دو روز جلسات متعددی برگزار شده که از جمله آن جلسه عمومی با مردم شریف استان، همچنین برگزاری مجمع نمایندگان روستاییان، عشایر و شوراها بود که مردم عزیز در این جلسات مطالبات خود را عنوان کردند. همچنین کارآفرینان و بخش توسعه استان نیز در جلسه‌ای موضوعات مورد توجه خود را مطرح کردند و در آن جلسه عنوان شد که زمینه برای فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم است.

رئیس‌جمهور در ادامه به اشاره به بازدیدش از صنعت فولاد چهارمحال، اظهار کرد: فولاد استان پیشرفت نسبتاً خوبی داشته و مسئولان پروژه قول دادند بخش اول این پروژه را در سال 94 اجرایی و عملیاتی کنند. بخش دوم هم بخش ذوب است که با یک سال تأخیر از نظر زمانی در سال 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد. البته یک مرحله دیگر، مرحله ورق بود که احتمال دارد در سال 96 به بهره‌برداری و افتتاح برسد.

وی بالا رفتن ظرفیت فولاد در استان چهارمحال و بختیاری به دو برابر را مورد توجه قرار داد و گفت: چنین ظرفیتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از هشت هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

روحانی در ادامه، توجه به راه‌آهن اصفهان اهواز و مسأله آب در استان چهارمحال و بختیاری را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسات دو روز سفر خود به این استان عنوان کرد و افزود: با اینکه این استان صادرکننده آب در کشور است اما رنج‌ها و مشکلاتی دارد که تصمیم‌گیری درباره پروژه بن - بروجن و راه کارون 4 در این راستا مطرح شد.

رئیس‌جمهور در ادامه در برابر پرسش خبرنگاری درباره تورم، با بیان اینکه "من در روز سه‌شنبه رقم جدیدی از تورم را اعلام خواهم کرد"، پاسخ داد: اگرچه گفته بودیم که تا پایان امسال تورم به 25 درصد می‌رسد، اما ما این رقم جدید را اعلام می‌کنیم تا ان‌شاءالله به نقطه‌ای برسیم که برای مردم کاملاً امیدآفرین باشد.

وی افزود: آنچه ما در بخش اقتصاد تا به امروز به دست آورده‌ایم در سایه نشاط، امید، حوصله و آرامش مردم بوده است و ثباتی هم که امروز به طور نسبی می‌بینید به خاطر حمایت و کمک و امید مردم ما بوده است.

روحانی خطاب به مردم اظهار کرد: من این موضوع را عرض می‌کنم که باید به آینده حتی بیش از آنچه که هم‌اکنون امید دارند امید داشته باشند و ما می‌توانیم آینده پرامیدی را رقم بزنیم.

خبرنگار دیگری در مورد بحث انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به استان‌های دیگر پرسید که رئیس‌جمهور پاسخ داد: نسبت به کل مسأله انتقال آب موضوعاتی مطرح است و دولت هم در روزهای اولیه کار خود شورای عالی آب را به خاطر اضطرار موضوع تشکیل داد.

وی با تاکید بر اینکه "هر مقدار آبی که قرار باشد منتقل شود، در چارچوب مقررات و حق و عدل خواهد بود"، گفت: نخواهیم گذاشت حقوق هیچ‌یک از هموطنان ما تضعیف شود.

رئیس‌جمهور در ادامه، استان چهارمحال و بختیاری را مرکز مناسبی برای ورزش‌های زمستانی کشور دانست و افزود: پیست‌های اسکی مدرن و فراوانی را می‌توان در این استان برپا کرد و امیدواریم با همکاری کارآفرینان و بخش خصوصی شاهد دهکده المپیک برای ورزش‌های زمستانی در این استان باشیم.

روحانی در ادامه درباره بحث ضرورت وجود توازون و تعادل در بین استان‌ها، اظهار کرد: این مسأله، مسأله مهمی است و یکی از تلاش‌های دولت ایجاد توازون و تعادل در سراسر کشور است.

وی با اشاره به پروژه‌های در نظر گرفته شده در طول این سفر برای استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: امیدواریم که این پروژه‌ها در مسیر اجرایی و عملیاتی شدن تحول بزرگی را در استان ایجاد کند. ضمن اینکه تحول در گردشگری، اشتغال و آب در این استان موجب زندگی بهتر و رفاه بیشتر مردم این استان خواهد شد و دولت تمام توان خود را در این مسیر به کار خواهد گرفت.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین