کد خبر: ۲۵۵۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶

تابش: روز خبرنگار، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم است

کار خطیر و تلاش مجاهدانه خبر نگاران،نقش مهمی در آتش بس تحمیلی بر رژیم صهیونیستی داشت
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: صبح امروز همایش بزرگداشت روز "خبرنگار" در کاروانسرای خرانق خرانق شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش آفتاب، در این برنامه که معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد؛فرمانداراردکان و بخشدار خرانق ؛شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر اردکان و خبرنگاران محلی و استان یزد نیز حضور داشتند؛پیام نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی قرائت شد .

نماینده مردم اردکان در این پیام، سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی را فرصت مغتنمی دانست تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و جانباختگان این عرصه خطیر، به اصحاب خبر و رسانه، خدا قوت گفته و از زحمات خالصانه آنها تشکر و سپاسگزاری نمائیم.

"محمدرضا تابش" در این پیام آورده است: روز "خبرنگار" در حقیقت روز پاسداشت زحمات انسان های متعهد و شجاعی است که برای دسترسی به تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند و در این راه گاه حتی جان ؛ آبرو ، وسیله و امکانات خویش را به خطر می اندازند تا رسالت اطلاع رسانی صحیح را به انجام رسانند و زوایای تاریک و مبهم و گاه عریان ؛ تلخ و شیرین حوادث و وقایعی را که در جامعه می گذرد بیان کنند و به تصویر کشند.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در حوادث اخیر  غزه تاکید نموده است: براین باورم فراتر از اراده و اقدام دولت ها و مجامع بین المللی،آنچه آتش بس را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد و مظلومیت ملت فلسطین را به افکار عمومی جهانیان اثبات نمود، کار خطیر و تلاش مجاهدانه خبرنگاران و تصویربردارنی بود که جنایات رژیم صهیونیستی را بر ملا ساختند.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت با بیان اینکه روز خبرنگار ، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم است تاکید نمود: بر خود فرض می دانم این روز را به همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رساني كشور و خصوصا خبرنگاران پارلمانی و به ویژه خبرنگاران پر تلاش استان یزد و شهرستان اردکان تبریک گفته و برای مجاهدان بي ادعاي اين عرصه، آرزوی سرافرازی و تداوم فعالیت و توفیق نمایم .

"محمدرضا تابش"در پایان با ابراز امیدواری از تغییر فضای رسانه ای کشور عنوان نمود: امیدوارم با عنایت به تغییر فضای رسانه ای در کشور و حرکت در جهت نهادینه شدن آزادی های مُصرح و مشروع قانونی در زمینه آزادی قلم و اندیشه و حمایت دستگاه ها و مسئولین ذیربط در کشور و استان و همچنین گسترش نقش ارزشمند  "شهروند  خبرنگاران" روز به روز شاهد تعالی و ترقی عرصه رسانه ای در کشور و استان یزد و شهرستان اردکان باشیم و پیشرفت و سربلندی خبرنگاران عزیز را به نظاره بنشینیم و امنیت افزون تری را برای فعالیت موثرتر این عزیزان فراهم سازیم.

نماینده مردم اردکان همچنین در بخشی از این پیام با تقدیر از علی اکبر کلاهدوزان فرهنگی و خبرنگار باسابقه و پیشکسوت استان و شهرستان اردکان اظهار داشت: تقدیر و تشکر ویژه خود را به حضور استاد ارجمند و فرهنگی خدوم و علاقمند به اعتلای اردکان پرافتخار؛ جناب آقای کلاهدوزان تقدیم می دارم که عمری را در جهت پاسداشت حرمت قلم، اطلاع رسانی و کار خبری مصروف داشته اند و امروز به عنوان پیشکسوت عرصه خبرنگاری از ایشان تجلیل می شود.

سخنرانی معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار یزد؛فرماندار اردکان و بخشدار خرانق و تجلیل از اصحاب رسانه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

بازدید از بناهای تاریخی روستای خرانق شامل منارجنبان خرانق؛کاروانسرای خرانق؛قلعه خرانق؛ حمام تاریخی خرانق ؛ آب انبار خرانق ؛ مسجد جامع و حسینیه خرانق ،اجری موسیقی زنده و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و همچنین صرف ناهار از برنامه های دیگر این مراسم یک روزه در روستای خرانق بود.

روستای تاریخی خرانق در شمال یزد و در 50 کیلومتری شهرستان اردکان و در مسیر جاده اردکان به طبس قرا ر گرفته است ؛این روستا در ۸۵ کیلومتری شهر یزد و در ناحیه کوهستانی استان واقع شده است .

وجود معادن سنگ آهن چادرملو،-اورانیم ساغند، باریت،-روی وگرانیت وهمچنین منطقه ی حفاظت شده ی دره انجیر و مناطق بکر و خوش آب و هوا، این بخش را خاص ومورد توجه ساخته است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین