کد خبر: ۲۵۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۱

روابط عمومی در فرهنگسازی سهیم است

آفتاب‌‌نیوز :  یکی از کارهایی که روابط عمومی ها باید انجام دهند فرهنگسازی است، باید فرهنگ و خصیصه های فرهنگی را شناخت و راه چاره پیدا کرد.
 
وی افزود: ارتباطات یک فرآیند است و تبادل افکار، پیام ها و اطلاعات از طریق سخن، علایم، نگارش و رفتار انجام می گیرد. 

رییس دپارتمان ارتباطات و هنرهای خلاق دانشگاه «پوردو» با اشاره به سطوح ارتباطات و نقش روابط عمومی در آن گفت: معرفی ابزار جدید، فرهنگ را برای همیشه تغییر می دهد. تکنولوژی ارتباطات، نقش و واکنش انسان را دگرگون می کند و چالش ها و فرصت های جدیدی را ایجاد می کند. 

کمالی پور افزود: روابط عمومی فرآیند بهبود آگاهی و فهم و ایجاد ارائه خوب از طریق ارتباطات است. ارتباطات و فرهنگ با هم تنیده شده و باید با هم کار کنند. 

روابط عمومی مثل ارتباطات، فرآیندی است مشتمل بر برنامه ریزی و ارزیابی، هدف این است که از طرف روابط عمومی بتوان حمایت عموم را جلب کرد. روابط عمومی در تمامی جنبه های زندگی چون موضوعات زیست محیطی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی تأثیر دارد. 

وی تأکید کرد: اثربخشی روابط عمومی منوط به این است که بخشی از تیم مدیریت در رده بالا باشد. در بیشتر  سازمان ها، شاغلان روابط عمومی مستقیماً به کارمند و رییس گزارش می دهند، روابط عمومی از وظایف مدیریت است و باید در سازمان جایگاه واقعی داشته باشد. 

این استاد ارتباطات با اشاره به خصایص خاص مشترک در جوامع سنتی افزود: اثربخشی روابط عمومی و فرآیند ارتباطات مستلزم برخی از تعدیلات فرهنگی در جوامع سنتی است. 

وی گفت: کارگزاران روابط عمومی در ایران می توانند نقش کلیدی در افزایش اعتماد به نفس، پیشرفت اقتصادی، یکپارچگی فرهنگی، مشارکت بین المللی و ارتقای تصویر ایران در دنیا ایفا کنند. 
 باقر ساروخانی دیگر سخنران برنامه با اشاره به مسوولیت اجتماعی روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی در جهان امروز نقش های بسیاری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ و روانشناختی برعهده دارد که از اهم این نقش ها، تقبل مسوولیت اجتماعی است. 

محقق و استاد دانشگاه تهران افزود: روابط عمومی با رسالت های متعدد اجتماعی تعریف می شود و نقش انکارناپذیری در حوزه مسوولیت های اجتماعی دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین