کد خبر: ۲۵۶۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
موضع‌گیری روحانی و معاون امور زنان رئیس‌جمهوری

مخالفـت دولت بـا تفکیک جنسیتی در ادارات

تصمیم شهردار تهران برای جداسازی کارمندان زن از کارمندان مرد شهرداری اگر چه به سرعت مورد استقبال گسترده شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌های اصولگرا قرار گرفت، در این سوی میدان اما رسانه‌های هوادار دولت از آخرین تصمیم محمدباقر قالیباف در مجموع به‌عنوان تصمیم سیاسی و تلاش در جهت به چالش کشیدن دولت یاد کردند. نامه‌نگاری‌های متقابل شهردار تهران و وزیر کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم نیز موید این موضوع بود که احتمالا دولت با خوشبینی به تصمیم جنجال‌برانگیز قالیباف نگاه نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نامه‌نگاری‌هایی که در آن شهردار تهران از اقدام خود با عنوان «غیرت دینی» یاد کرد و وزیر کار دولت یازدهم نیز در پاسخ گفت: غیرت دینی را در این می‌داند که زنی با فقر و گرسنگی سر بر بالین نگذارد و هیچ زنی از روی استیصال به کار تن در ندهد و بتواند مهر مادری را به نمایش بگذارد اما درنهایت از آن‌جا که مشی دولت حسن روحانی پرهیز از ورود به مسائل حاشیه‌ای و جنجال‌برانگیز سیاسی بوده است سخنگوی دولت و شخص رئیس‌جمهوری از اتخاذ موضع در این مورد پرهیز کردند تاجایی که موافقان تفکیک جنسیتی فراتر از شهرداری تهران خواستار اجرای این طرح در کلیه ادارات دولتی کشور شدند.
 
سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته و دیدار رئیس‌جمهوری با مردم این استان فرصتی فراهم کرد تا حسن روحانی در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری به ذکر جزییات بیشتری از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دولت در آینده بپردازد ازجمله مواردی که رئیس‌جمهوری در این سفر مطرح کرد موضوع فرهنگ و نقش و مسئولیت دولت در مسائل فرهنگی بود.
 
روحانی بدون اشاره به جنجال‌های اخیر برای تفکیک جنسیتی در ادارات گفت: « اختلافی بین مرد و زن وجود ندارد، هر کسی شایسته‌تر است باید کار را بر دوش بگیرد، یک خانم تحصیلکرده باسواد مدیر بر چه مبنایی از شخصیتش، علمش و مدیریتش ما استفاده نکنیم چون زن است باید برود خانه بنشیند و چون مرد است باید پشت میز بنشیند، کجای قرآن، اسلام و قانون این را گفته‌اند؟» رئیس‌جمهوري سپس در ادامه سخنانش با صراحت بیشتری به موضع اشتغال زنان در کنار مردان اشاره کرد و گفت: «شما در مجلس شورای اسلامی ببینید مگر نمایندگان مرد کنار نمایندگان زن ننشسته‌اند، مگر قانون وضع نمی‌کنند، از مجلس اول بوده از خبرگان قانون اساسی بوده زن وجود داشت؛ امام(س) خواستند این سنت‌های حسنه را بنیان‌گذاری کنند. مگر می‌شود ۵۰‌درصد جامعه را ترک کرد به بهانه‌های مختلف و حرف‌های قرن حجری؛ البته زنان ما خودشان اهل حجاب و عفافند، خودشان مراقب هستند و می‌دانند این جامعه، جامعه اسلامی و اخلاقی است و خودشان مراعات می‌کنند و خودشان پیشتاز اخلاق هستند، اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید کار به مردم واگذار شود و دولت باید تسهیل‌کننده باشد.»
 
همچنین شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری نیز در سخنان مشابهی در گفت وگو با ایرنا ضمن مخالفت با طرح تفکیک جنسیتی این طرح را سلیقه‌ای عنوان کرد و گفت: طرح تفکیک جنسیتی مورد تأیید معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نیست و دولت یازدهم نیز با آن مخالف است.
وی افزود: اگرچه برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اقدام به تفکیک جنسیتی پرسنل زن و مرد خود کرده‌اند، این طرح به صورت سلیقه‌ای اجرا شده و مورد تأیید دولت نیست.
 
توئیت معاون سیاسی رئیس‌جمهوری درباره تفکیک جنسیت
معاون سیاسی حسن روحانی در صفحه توئیترش نوشت: این اقدامی ناپسند است که اگر دولت حاضر به حضور در التهاب‌زایى‌ها نشد، جامعه را ملتهب کرده و بکوشیم تا فشار افکار عمومى را بردولت افزایش دهیم.
 
 به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی در ادامه مطلب توئیتری خود با اشاره به جنجال‌های به‌وجود‌آمده درباره تفکیک جنسیتی در ادارات نوشته است: چرا در آستانه یک‌سالگى دولت، عده‌اى به این فکر افتاده‌اند که برخى اقدامات در مورد زنان و مردان، یا بعضى سخنان خلاف اخلاق و شرع و...  ضرورت جامعه ما است؟ ابوطالبی در ادامه این افراد را با عنوان دوستان گرامی مخاطب قرار داده و نوشته است: هر جامعه‌اى مسائل بی‌شمارى دارد که هر روز مى‌توان آن را دستکارى کرد و براى مردم التهاب آفرید.  مى‌توان با دست زدن به اقداماتى یا حمایت از موضوعاتى، تلاش کرد تا دولت را مجبور به تبعیت کرد؛ اگرچه این خیالى باطل باشد. معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه تأکید کرده:  این روشى سازنده براى دلسوزى در امور مردم و کشور یا دین و دولت نیست! و مطمئن باشید دولت در این التهابات حضور نخواهد یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین