کد خبر: ۲۵۶۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸

تداوم حملات اسرائیل به غزه/ افزایش آمار شهدای فلسطینی

در حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه 9 فلسطینی از جمله یک کودک شهید شده و چند تن دیگر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: واکنش نیروهای مقاومت به این تجاوزهای رژیم صهیونیستی و شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی نیز چندین زخمی در میان صهیونیست‌ها برجای گذاشت. این درگیری‌ها که همچنان محدود است کمی پس از پایان آتش‌بس سه روزه آغاز شده است.

شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چهار فلسطینی دیگر شهید شدند که دو تن از آن‌ها در حمله‌ی این رژیم که موتور سیکلتی را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، به شهادت رسیدند.

پیشتر منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که در حملات رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس سه فلسطینی به شهادت رسیده و شش تن دیگر زخمی شدند.

این حملات کمی بعد از یک حمله به زمین‌های کشاورزی در رفح واقع در جنوب نوار غزه صورت گرفت که بر اثر آن یک فلسطینی شهید شد.

با از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که پس از پایان آتش‌بس سه روزه صورت گرفت ابراهیم الدواوسه یک کودک فلسطینی طی حمله‌ای در نزدیکی مسجدی در محله شیخ رضوان غزه به شهادت رسید و وی اولین کسی بود که در آغاز مجدد این حملات جان خود را از دست داد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در حملات هوایی و حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی مناطق شیخ رضوان، التفاح، الزیتون، الشیخ عجلین در شهر غزه هدف قرار گرفتند و این حملات باعث تخریب کلی یا جزئی خانه‌ها شد.

به این ترتیب در سی‌وچهارمین روز جنگ غزه مجموع شهدا به 1898 تن و زخمی‌ها به 9840 تن رسیده است.

در حملات رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی و زراعی در شرق شهر غزه و همچنین بیت لاهیا واقع در شمال غزه و شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه هدف قرار گرفتند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در حمله‌ای به منزل خانواده الزهار در شهر غزه سه تن زخمی شدند. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز پس از پایان آتش‌بس به سمت مناطق صهیونیست نشین همجوار نوار غزه راکت و خمپاره شلیک کردند.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که با پایان آتش‌بس در ساعت هشت صبح روز جمعه حدود 40 راکت از نوار غزه شلیک شد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که چهار فلسطینی از جمله یک سرباز بر اثر این حملات زخمی شدند که اوضاع جسمانی این سرباز وخیم گزارش شده است.

همچنین صدای آژیر خطر چندین بار در شهرک‌های یهودی‌نشین نزدیک نوار غزه به صدا درآمد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان مناطق مرزی همجوار نوار غزه خواست در نزدیکی پناهگاه‌های امن باقی بمانند.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی اعلام کردند که با پایان آتش‌بس موقت عسقلان و کیسوفیم را هدف قرار دادند.

پیشتر ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، تهدید کرد در صورتی که موافقت اولیه بر اثر پایان دادن محاصره نوار غزه در جریان مذاکرات غیرمستقیم میان هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره حاصل نشود این گردان‌ها عملیات علیه رژیم صهیونیستی را از سر می‌گیرد.

گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با نپذیرفتن درخواست‌های مقاومت به آتش‌بس موقت پایان داد. این رژیم مسئولیت این امر را برعهده دارد.

هزاران فلسطینی نیز در مناطق شرقی شهر غزه از هراس از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی

این در حالی است که خبرنگار الجزیره در قدس اشغالی اعلام کرد که به نظر می‌رسد مقاومت و رژیم صهیونیستی تاکنون دست به حملات شدید نزده‌اند چرا که از این امر هراس دارند که تشدید حملات راه را در مقابل آتش‌بس بلند مدت ببندد.

وی اعلام کرد که درگیری‌های کنونی در چارچوب اعمال فشارها صورت می‌گیرد و طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به شروط خود در مذاکرات قاهره پایبند هستند.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی مجددا نیروهای خود را در مرزهای نوار غزه مستقر کرد.

منابع رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که استقرار نیروهای ویژه در این مرزها برای جلوگیری از ازسرگیری درگیری‌ها است.

نفتالی بنت از اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، با بیان اینکه عملیات "صخره سخت" رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هنوز پایان نیافته است خواهان خروج هیات اسرائیلی از قاهره شد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گزارش داد که وی به ارتش دستور داده است در صورتی که حماس شلیک راکت‌ها را از سر گرفت این نیروها به شدت به گروه‌های مقاومت پاسخ دهند.

وزارت خارجه مصر نیز رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی‌ها را ترغیب کرد تا آتش‌بس در نوار غزه را از سر بگیرند تا از این طریق اجازه از سرگیری مذاکرات میان طرفین را بدهند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای نسبت به عدم پایبندی به تمدید آتش‌بس و آغاز اقدامات نظامی اظهار تاسف کرده و از طرف‌ها خواست تا به قوانین بین‌المللی انسانی پایبند باشند و هرچه سریع‌تر به آتش‌بس پایبند بوده و از فرصت به دست آمده برای آغاز مجدد مذاکرات استفاده کنند.

در همین حال عزام الاحمد رئیس هیات مذاکره کننده فلسطینی در مصاحبه با اسکای نیوز دستیابی به هرنوع پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس با طرف اسرائیلی در قاهره را تکذیب کرده و گفت: اسرائیل مسئولیت تلف کردن زمان و تعلل ورزیدن و کشته شدن تعدادی دیگری از انسان‌ها را بر عهده دارد.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد که طرف فلسطینی هیچ پاسخ رسمی از سوی رژیم صهیونیستی در خصوص درخواست‌های فلسطینی‌ها دریافت نکرده است و این درخواست‌ها حقوقی است که اسرائیل به تدریج آن را دزدیده است.

وی با بیان اینکه فلسطینی ها هیچ درخواست جدیدی را اراده نداده‌اند، گفت: اگر اسرائیل در گفته‌هایش صادق است این حقوق را به ما بازگرداند تا فضای سیاسی به وجود آید که به پایان اشغالگری‌ها و برقراری صلح در منطقه و تشکیل کشور مستقل فلسطین بینجامد.

پیشتر هیات فلسطینی اعلام کرد که علی رغم پایان یافتن آتش‌بس موقت مذاکرات قاهره ادامه خواهد داشت و این هیات با میانجی‌گران مصری نشستی خواهد داشت.

از سوی دیگر، مصطفی البرغوثی، دبیرکل طرح ملی فلسطین در مصاحبه با اسکای نیوز خاطر نشان کرد: جنایت‌های اسرائیل دیگر فقط جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی علیه مردم فلسطین به شمار نمی‌آید بلکه این اقدامات تبدیل به یک رفتار فاشیستی شده است

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد که رژیم صهیونیستی جان تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را گرفته است و تجاوزهای این رژیم همچنان ادامه دارد و این رژیم از آتش‌بس فرار می‌کند و با آزادی مردم فلسطین مخالفت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین