کد خبر: ۲۵۶۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

جنتی: دولت با هرگونه تفکیک جنسیتی مخالف است

جنتی با اشاره به لزوم وحدت رویه و یکسان‌سازی سیاست‌های فرهنگی گفت: نباید در سیاست‌های فرهنگی دچار برداشت سلیقه‌ای شویم به طور مثال در بحث کنسرت‌ها اینکه گفته می‌شود تفکیک جنسیتی صورت بگیرد؛ درست نیست و دولت با هرگونه تفکیک جنسیتی مخالف است و این با ارزش‌ها منافات دارد. حتی حضرت امام نیز با تفکیک جنسیتی در دانشگاه مخالف بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید صبح امروز(19 مرداد) در تهران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، علی جنتی با اشاره به نامگذاری سال 93 گفت: امسال؛ سال اقتصاد و فرهنگ با اشاره به مدیریتی جهادی نامگذاری شده و همین نامگذاری اهمیت فرهنگ را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: روشی که به عنوان سیاست اصولی در وزارت ارشاد اعمال می‌کنیم؛ مشی‌ای است که ما را به قوانین و اجرای قانون ملزم می‌کند که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری؛ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه قانون پنجم توسعه سرلوحه این فعالیت‌هاست.

وی ادامه داد: امروز بحث تهاجم فرهنگی بسیار مهم است که قابل کتمان نیست و با توجه به گسترش ماهواره؛ بحث تهاجم فرهنگی بسیار مهم است. البته راه مقابله با ماهواره بازگشت به هویت ملی و اسلامی و حفظ ارزش‌هاست.

جنتی با اشاره به اهمیت بخش سینما گفت: امروز در بخش پروانه ساخت؛ افراد آشنا و متعهد و دلسوز پروانه ساخت‌ها را صادر می‌کنند و ما دیگر کمتر شاهد وضعیت گذشته هستیم که آثار مشکل‌دار ساخته شود.

وی با اشاره به اهمیت مطبوعات گفت: در بخش مطبوعات همه مطبوعات طبق ضابطه از امکانات استفاده می‌کنند و تفاوتی نمی‌کند که رسانه‌ای علیه دولت باشد یا طرفدار آن. بلکه ما به آنها به صورت شفاف خدمات می‌دهیم.

جنتی با اشاره به اهمیت بحث تبلیغات گفت: لایحه‌ی جامع تبلیغات آماده شده و با توجه به نقش تبلیغات در حوزه‌ی سلامت این لایحه به شکل قانون ارائه خواهد شد. همچنین قانون نظام صنفی رسانه‌ها و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات به زودی ارائه و اجرایی می‌شود.

جنتی درباره وضعیت موسسات مطبوعاتی که در دست دولت است؛ گفت: خبرگزاری ایرنا؛ موسسه ایران و دانشکده خبر دچار تحول می‌شوند زیرا روزنامه‌ی ایران در گذشته ماهی دو و نیم میلیارد تومان ضرر می‌داد و ما امروز جلوی این ضرر را گرفته و به دنبال سوددهی هستیم.

وی از امضای تفاهمَ‌نامه با شهرداری تهران، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و افزود: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری قرار است هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهند.

علی جنتی با اشاره به حجم کارهایی که باید انجام شود؛ گفت: ما امروز آنقدر درگیر مسائل اجرایی هستیم که اصلا فرصت فکر کردن نداریم. البته ما قطعا نیاز به اتاق فکر داریم و در استان‌ها باید با حضور نخبگان این اتاق فکر تشکیل شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در استان‌ها تاکید کرد و گفت: امروز بسیاری از رسانه‌ها هر روز دولت را تهدید می‌کنند و ما باید با رسانه‌ها ارتباط بهتر و صحیح‌تری برقرار کنیم و با آنها گفت و گو کنیم و اخبار صحیحی بدهیم.

جنتی با اشاره به لزوم وحدت رویه و یکسان‌سازی سیاست‌های فرهنگی گفت: نباید در سیاست‌های فرهنگی دچار برداشت سلیقه‌ای شویم به طور مثال در بحث کنسرت‌ها اینکه گفته می‌شود تفکیک جنسیتی صورت بگیرد؛ درست نیست و دولت با هرگونه تفکیک جنسیتی مخالف است و این با ارزش‌ها منافات دارد. حتی حضرت امام نیز با تفکیک جنسیتی در دانشگاه مخالف بودند.

وی ادامه داد: اگر چنین مسائلی نیز دیده شد به من بگویید و من به وزیر کشور می‌گویم. او به رئیس جمهور می‌گوید و رئیس جمهور نیز تذکر می‌دهد.

جنتی افزود: باید نگاه فرهنگی جایگزین نگاه سیاسی شود و باید به سمتی حرکت کنیم که خط قرمز ما قانون باشد و در چارچوب قانون همه بتوانند مسائلشان را بیان کنند.

وی ادامه داد: نباید مدیران کل استان‌ها نیاز خود را به نمایندگان مجلس بگویند بلکه اگر مساله‌ای وجود دارد آن را به ما بگویند.

وی با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی گفت: مسائلی که به اقتصاد مقاومتی بازمی‌گردد در بخش فرهنگ برعهده ماست و ما باید با تبیین برنامه‌های درست با فرهنگ مصرف‌گرایی مقابله کنیم. همچنین باید به مفاخر توجه کنیم زیرا مفاخر جزوی از هویت ملی و فرهنگی ما هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین