کد خبر: ۲۵۶۲۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱

فرصتی برای ترمیم ناوگان هوایی کشور

در طول 35 سال گذشته حدود 36 سانحه هوایی و نزدیک به 1400 نفر در کشور داشتیم که با وجود تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های جهانی و در نتیجه، عدم فروش هواپیما و قطعات یدکی به کشور، روز به روز دسترسی به هواپیماهای بوئینگ و ایرباس که از ایمنی بیشتری برخوردارند کمتر شده و به ناچار هواپیمای توپولف و ایلیوشین روس، آنتونوف اوکراینی و فوکر هلندی در ناوگان هوایی کشور جا باز کردند به طوری که حدود 1100 نفر از کشته‌شدگان تاریخ هوایی کشور توسط این هواپیماها و به دلیل نقص فنی رقم خورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-ساعت 9:45 دقیقه صبح امروز یک فروند هواپیمای ایران ـ 140 در بلوار شیشه مینا در شهرک آزادی تهران سقوط کرد. حدود 48 نفر از مسافران و خدمه پرواز کشته و 3 نفر راهی بیمارستان شدند. هواپیمای ایران 140 ساخت مشترک ایران و اوکراین از نوع آنتونوف است که 5 سال پیش نیز یک نمونه از آن منجر به گشته شدن 5 نفر از خدمه پرواز آن گردید.
 
بررسی سوانح هوایی کشور طی 35 سال گذشته نشان می‌دهد که فارغ از خطای انسانی و مهارتی، عدم ورود قطعات هواپیما به کشور باعث شده ایران یکی از بالاترین تعداد سوانح هوایی در سطح  جهان را داشته باشد.
 
در طول 35 سال گذشته حدود 36 سانحه هوایی و نزدیک به 1400 نفر در کشور داشتیم  که با  وجود تحریم های ظالمانه قدرت های جهانی و در نتیجه، عدم فروش هواپیما و قطعات یدکی به کشور، روز به روز دسترسی به هواپیماهای بوئینگ و ایرباس که از ایمنی بیشتری برخوردارند کمتر شده و به ناچار هواپیمای توپولف و ایلیوشین روس، آنتونوف اوکراینی و فوکر هلندی در ناوگان هوایی کشور جا باز کردند به طوری که مرگ حدود 1100 نفر از مسافران هوایی کشور توسط این هواپیماها و به دلیل نقص فنی رقم خورده است. 
 
اما صرف نظر از تلخی حادثه کشته شدن شهروندان ایرانی، فرصتی مناسب برای ترمیم ناوگان هواپیمایی کشور به وجود آمده است تا ایمن‌ترین هواپیماهای جهان را جایگزین هواپیما‌های پر حادثه کنیم تا تکرار چنین حوادثی به حداقل برسد.
 
به طوری که اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال با اعلام خبر امضای قرارداد میان ایران ایر و بوئینگ، همکاری غول های صنعت هوایی دنیا با ایران را حاصل توافق نامه ژنو دانست و اعلام کرد که بسیاری از شرکت های خصوصی و عمومی نسبت به از سرگیری روابط خود با ایران در آینده اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود آورده است: پس از امضای قرارداد میان بوئینگ و ایران ایر در روزهای آینده باید منتظر خبرهایی از توافق شرکت جنرال الکتریک امریکا به عنوان بزرگترین قطعه ساز هواپیما در جهان با شرکت های ایرانی بود؛ چرا که این شرکت نیز مجوز صدور قطعات به ایران را دریافت کرده است. 
 
بر اساس اخبار منتشر شده، این نخستین بار از زمان وضع تحریم‌های امریکا در سال 1357 علیه ایران است که این شرکت ها امریکایی وارد مبادلات تجاری با یک شرکت طرف ایرانی می شود که در آن بوئینگ اقدام لازم به تامین کالاها و خدمات مربوط به امنیت پرواز را انجام می دهد. در ضمن بر طبق سند منتشر شده در خبرگزاری فرانسه، شرکت بوئینگ خدماتی نظیر تعویض هواپیما، جایگزینی قطعات و ارائه اطلاعات برای شرکت هوایی ایران ایر را از نیمه دوم سالجاری ارائه خواهد کرد.
 
به نظر می رسد با وجود این تعداد از سوانح هوایی و حجم زیاد کشته‌ها توافق نامه هسته‌ای ژنو فرصتی ایده آل برای ناوگان هوایی کشور و مسافران هوایی بوجود آورده است تا با استفاده از این فرصت و جایگزینی هواپیماهای ایمن و مجهز به قطعات پیشرفته، بتوان بازسازی اساسی در صنعت حمل و نقل هوایی کشور بوجود آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
هوتن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
تحریم اقتصادی باعث مرگشان شده است...تحریم اقتصادی خلاف حقوق بشر است...
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
چطور موقع ساخت اسمش ایران-140 بود حالا که سقوط کرده اسمش شد آنتونوف140!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!حالا ببینید ساخت ریل ملی چه فجایعی به با رخواهد آورد همه جای دنیا بعضی صنایع خاص در یک یا دوکشور ساخته میشود وباقی کشورهای دنیا از اون کشور میخرند مثل هواپیما --ریل--و.....ببینید کی گفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
0
مرگ بر روسیه و چین
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
0
مسولان خرید هواپیما  و سرویس باید بازداشت و محاکمه شوند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
0
یعنی چی که هواپیما ایرباس نبود ، تپلف و توپولف و ایلیوشین روس، آنتونوف اوکراینی و فوکر رو مجبوریم که بگریم ، خب مردم بدخت می خوان هواپیما سوارش که راحت رو زودتر به مقصد برسن نه این که هیچ وقت نرسن ، تا کی قرار ، یا با هواپیما ، یا قطار و ... اون بیشتر به خاطر ندونم کاری های کسانی که باید بعد بررسی اجازه پرواز بدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین