کد خبر: ۲۵۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

داداندیش: تفکیک موجب حذف زنان از برخی پست‌ها می‌شود

یک فعال حوزه زنان گفت: تفکیک جنسیتی بحث جدیدی نیست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌های مختلف تلاش‌هایی را برای مناسب‌سازی فضاهای کاری زنان کرده‌اند اما در حال حاضر تفکیک به گونه‌ای مطرح است که منجر به حذف زنان از برخی از پست‌ها به علت محدودیت فضا می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پروین داداندیش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این تصمیم ناعادلانه است تاکید کرد: در حال حاضر بیکاری زنان دو برابر مردان است و محدود کردن اشتغال زنان کار درستی نیست، چراکه برخی از آنها سرپرست خانوار هستند و نیازهای خانواده خود را تأمین می‌کنند و می‌دانیم که اولویت دولت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است تا آنان بتوانند از خانواده خود حمایت کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: این بحث‌ها سیاسی شده است، به جای آنکه به گونه‌ای راهبردی ارائه شود این در حالیست که باید از سیاسی کردن مسائل مختلف در شرایط حساس کنونی پرهیز کنیم.

این فعال حوزه زنان در پاسخ به این پرسش که آیا تفکیک جنسیتی کارمندان ربطی به غیرت دینی دارد، اظهار کرد: من ارتباط این دو را نمی‌فهمم، آیا قرار است با حذف زنان از برخی از مشاغل غیرت دینی را نشان دهیم؟ در واقع مطرح کردن این مسائل بازی با واژه‌هاست و باید از این کار پرهیز کنیم. اکنون وقت شعاری برخورد کردن با مسائل نیست اما غیرت دینی یک بحث شعاری است.

داداندیش یادآور شد: مناسب‌سازی فضای کاری برای زنان و مردان همواره جزو اولویت‌های دولت‌های دینی است ولازم است فضاهای بهتر برای فعالیت زنان به وجود آوریم اما این کار نباید به قیمت حذف زنان به علت کمبود فضا تمام شود. این کار ظلم بسیار بزرگی است و این ظلم با غیرت دینی همخوانی ندارد.

وی به شهرداری تهران پیشنهاد کرد که در تصمیمش نسبت به جداسازی مردان و زنان تجدیدنظر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین