کد خبر: ۲۵۶۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴

مدیر شرکت سپاهان به کمیته بررسی سانحه احضار شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نظارت و پاسخگویی جان مسافران بر عهده شرکت هواپیمایی سپاهان است و این شرکت باید پاسخگو باشد، از احضار مدیر این شرکت به کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، «عباس آخوندی» که امروز دوشنبه در جلسه بررسی سانحه هوایی هواپیمای آنتونوف 140 سخن می گفت، تصریح کرد: مسئولیت خدمات پرواز و مسئولیت ایمنی و پرواز، نظارت و پاسخگویی جان مسافران بر عهده شرکت هواپیمایی سپاهان است و این شرکت باید پاسخگو باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کمیته ای که دستور تشکیل آن داده شده است، افراد متخصص در بخش های موتور، استاندارد، مراقبت پرواز و عملیات کمیته پنج نفره ای حضور دارند.

وی گفت: این کمیته باید توضیحات سانحه را بررسی و گزارش های رسمی را برای اطلاع عموم منتشر کند و در این زمینه با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

وزیر راه و شهرسازی افزود: جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است و کمیته با سرعت بیشتری می تواند سانحه را بررسی کند.

آخوندی بیان کرد: کمیته می تواند 11 گروه تخصصی تشکیل دهد تا مسائل مختلف رسیدگی شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از شورای عالی هواپیمایی خواست تا درباره ساختار سازمان هواپیمایی کشور تشکیل جلسه دهد.

اولین جلسه بررسی سانحه هواپیمای آنتونف 140 امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، قائم مقام وزیر، رییس سازمان هواپیمایی کشوری و اعضای کمیته بررسی سانحه سازمان برگزار شد.

این کمیته موظف است با جمع آوری اطلاعات کافی ظرف مدت کوتاهی گزارش سانحه را تکمیل و در اختیار مقامات مربوطه قرار دهند.

بنابر این گزارش، «علیرضا جهانگیریان» معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: براساس آئین نامه بررسی سوانح هوایی در جلسه دوم که همین امروز برگزار شد، اعضای کارگروه های 11 گانه تخصصی تعیین شدند. 

وی با بیان اینکه در جلسه امروز بر سرعت بخشیدن به بررسی سانحه تاکید شد، گفت: بر این اساس، قرار شده تا ضمن رعایت دقت، نتیجه در اولین فرصت به اطلاع عموم برسد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: جعبه سیاه هواپیما دریافت شده و امکانات بازخوانی آن در داخل و خارج کشور بررسی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طبق ضوابط، از نماینده کشور طراح و سازنده هواپیما نیز برای بررسی سانحه دعوت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین