کد خبر: ۲۵۶۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

راه‌اندازی کانون ازدواج در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در تلاشیم کانون‌هایی را با حضور اساتید و افراد مجرب برای ازدواج دانشجویان و اساتید مجرد در دانشگاه‌ها ایجاد نماییم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌السلام ‌و المسلمین میر مجید سید قریشی در نشستی پیرامون طرح ملی ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» از ثبت‌نام دوره‌های جدید طرح "همسفر تا بهشت " در مهرماه امسال خبر داد و افزود: ثبت‌نام این طرح با شروع سال تحصیلی جدید انجام شده و از بهمن‌ماه امسال با سفر زوج‌های جوان به مشهد مقدس آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره طرح همسفر تا بهشت در مشهد ادامه داد: در این دوره 30 هزار زوج ثبت‌نام و نزدیک به 25 هزار زوج شرکت کردند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از سایت‌های همسریابی در کشور عنوان کرد: برخی از این سایت‌ها فعالیت‌های خوبی دارند و برخی دیگر از آن‌ها باید آسیب شناسی‌ شود.

قریشی دانشگاه‌ها با اشاره به طرح ضیافت اندیشه، افزود: این طرح در تابستان‌ها توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود و زمینه‌ساز اتفاقات بسیار خوبی در فضای دانشجویی است.

وی افزود در ماه رمضان 6000 استاد دانشگاه شرکت کردند که تا پایان تابستان این تعداد به 10 هزار نفر افزایش می‌یابد.

قریشی گفت: طرح ضیافت فعالان فرهنگی دانشجو با حضور 14 هزار دانشجو فعال فرهنگی در دو دوره کلاس‌های مجازی و حضوری برگزار شد که این دانشجویان و به بررسی دغدغه‌های فرهنگی دانشگاه خود پرداختند.

وی با تاکید بر این که نظر رهبر معظم انقلاب بر توجه به کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی است، عنوان کرد: اساس کرسی‌های دانشجویی خود دانشجویان هستند که دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف باید به این امر، توجه جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: افرادی که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند، پا پیش گذارند؛ به رغم آمار رو به افزایش طلاق در جامعه، میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر از 2 درصد است.

قریشی با بیان اینکه «میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی زیر 2 درصد است» اظهار کرد: طی 17 دوره برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی، آمار ازدواج سه تا پنج سال گذشته به ثبت احوال ارائه و مشخص شد؛ به رغم آمار رو به افزایش طلاق در جامعه میزان طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر از 2 درصد است.

وی افزود: موفقیت و پایداری ازدواج‌های دانشجویی مرهون برکت شروع زندگی در کنار مضجع منور رضوی و نیز آموزش‌های ارایه شده در طی مراسم ازدواج در مشهد مقدس است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ازدواج در دوران دانشجویی تاثیر منفی بر روند درسی دانشجویان نمی‌گذارد بلکه در افزایش آرامش آن‌ها تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، قریشی گفت: خانواده‌ها باید در مسائل اقتصادی به جوانان کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین