کد خبر: ۲۵۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
سازمان بهداشت جهانی:

غزه نیازمند مداخله بین المللی برای نجات از یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع است

«علاء علوان» مدیر بخش خاورمیانه سازمان بهداشت جهانی گفت: نوار غزه نیازمند مداخله بین المللی سریع برای نجات از یک فاجعه بهداشتی قریب الوقوع است که بارزترین آن بازگشت بیماری های مخفی و فروپاشی کامل سیستم بهداشتی در صورت تداوم این وضعیت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری «الیوم السابع»، علوان شب گذشته در دیدار با «جواد عواد» وزیر بهداشت فلسطین در رام الله، گفت: نوار غزه در حال گذر از مرحله سخت بهداشت عمومی ناشی از قطع برق، آب و ویرانی خانه ها، بیمارستان ها و پناهگاه ها و مراکز بهداشتی است.

وی افزود: در حال حاضر نوار غزه، منطقه خسارت دیده است که صدها زخمی در آن نیازمند تخصص های پزشکی هستند که در غزه وجود ندارد و این امر مداخله سریع سازمان های بین المللی، سازمان ملل و کشورهای کمک کننده را می طلبد. 

یک مقام بهداشت جهانی گفت: ما درحال ارزیابی میزان خسارت ها و نیاز مالی فوری نوار غزه هستیم که بهتر است هرچه سریع تر فراهم شود.

بنا به اظهارات وزیر بهداشت فلسطین، بر اساس هماهنگی های انجام شده، حدود 60 تا 70 زخمی صبح فردا نوار غزه را به مقصد ترکیه ترک خواهند کرد.

علاء علوان مدیر خاورمیانه سازمان بهداشت جهانی در سفر به غزه امروز از نزدیک در جریان مصیبت های ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه قرار می گیرد.

بر اساس آمار رسمی منابع فلسطینی، در اثر جنگ غزه تاکنون یک هزارو 944 فلسطینی شهید و حدود 10 هزار نفر نیز زخمی شده اند که علاوه بر ویرانی هزاران باب خانه و ساختمان دولتی، آموزشی، پزشکی به جا گذاشت. 

بر اساس بیانیه رسمی رژیم صهیونیستی در این جنگ، 64 نظامی و سه غیرنظامی صهیونیست نیز به هلاکت رسیده و یک هزارو 8 صهیونیست هم زخمی شده اند که در میان آن ها 651 نظامی و 357 غیر نظامی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، شمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده را 161 نفر اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین