کد خبر: ۲۵۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

بیمه خبرنگاران به عهده مسوولان رسانه‌ها گذاشته شد

مسوول اداره بیمه خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع انتقال بیمه خبرنگاران از این وزارتخانه به مدیران رسانه ها صحت دارد و در واقع اجرای این بیمه را بر عهده مدیران و صاحب امتیازان رسانه ها گذاشته ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بهنام عباسعلی زاده، در گفت و گو با ایرنا افزود: بدین ترتیب وظیفه مدیران مسوول مطبوعات و روسای خبرگزاری هاست تا همه فعالان رسانه های حوزه کاری خود را تحت پوشش بیمه ببرند و حمایت همه جانبه ای از آنها صورت دهند.

وی گفت: اگر به هر دلیلی مدیر رسانه ای حاضر به ادای این تکلیف نشد و از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی کرد، بهترین روش برای خبرنگاران، قطع ادامه همکاری با وی و فعالیت در دیگر رسانه هاست.

وی افزود: سایت سمان به آدرس الکترونیکی WWW.SAMAN-GOV.IR که تا چندی قبل در اختیار دست اندرکاران در عرصه سیستم اطلاع رسانی اعم از مدیران مسوول، سردبیرها، دبیران خبر، خبرنگاران، عکاسان خبری، طراحان و... بود، دیگر اجازه ورود به ثبت نام کنندگان جدید بیمه های سازمان تأمین اجتماعی نمی دهد و بیمه شدن چنین افرادی در تعهد مدیران رسانه هاست که در هر استان و هر شهر به مسوولیت خود عمل کنند.

عباسعلی زاده افزود: فعالان رسانه ای که قبلا (پیش از انتقال بیمه از ارشاد به مسوولان رسانه ها) از بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق سایت سمان برخوردار شده اند، بیمه آنان همچنان تداوم خواهد داشت و روش جدید بیمه گری، عطف به ماسبق نخواهد شد.

عباسعلی زاده درباره ضمانت اجرایی روش جدید و اقدامات دیگری که خبرنگاران در صورت بروز مشکل می توانند اقدام کنند، توضیح بیشتری نداد.

وی همچنین درباره معرفی شغل خبرنگاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور، گفت: تا این زمان که در حال مصاحبه با شما هستم هنوز چیزی ابلاغ نشده است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین