کد خبر: ۲۵۶۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸

زنگ خطر ابولا در بنگلادش

زنگ هشدار نسبت به ویروس مرگبار ابولا دربنگلادش به صدا درآمد و به گروه های پزشکی ماموریت داده شد که فرودگاه های بین المللی این کشور را به مدت 90 روز کنترل کنند. زنگ خطر ابولا در بنگلادش
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این هشدار روز سه شنبه پس از آن صادر شد که سازمان بهداشت جهانی شرایط همه گیری بیماری ابولا را اضطراری اعلام کرد.

وزارت بهداشت بنگلادش در بیانیه ای خود اعلام کرد گروه های پزشکی به افرادی که از کشورهای غرب آفریقا می آیند توصیه می کنند که به بیمارستان ویژه 20 تخته ارتش که در حوزه شهر داکا مستقر شده مراجعه کنند.

موسسه دولتی اپیدمیولوژی، کنترل بیماری ها و تحقیقات نیز پیش از این دستورالعمل هایی برای سفر بیماران مبتلا به ابولا صادر کرده بود. 

این موسسه با اشاره به نبود پرواز مستقیم از کشورهای منطقه شیوع ابولا در غرب آفریقا، احتمال رسیدن این ویروس کشنده را به بنگلادش کمتر دانسته بود.

ˈمحمود الرحمنˈ رییس این موسسه می گوید: کشورهایی که ویروس ابولا در آنها شایع شده، بر اساس مقررات سازمان جهانی بهداشت مسافرانی را که به سایر کشورها می روند کنترل می کنند اما بنگلادش به عنوان اقدام احتیاطی، مسافران ورودی را نیز مورد کنترل قرار می دهد.

سازمان بهداشت جهانی همه گیری ویروس ابولا را غیرعادی خوانده و نسبت به خطرات بین المللی آن هشدار داده است.

ویروس ابولا با تب شدید و در موارد حاد با خونریزی همراه است که قطع نمی شود. این بیماری از طریق تماس های معمول انسانی یا مراقبت از بیماران منتقل می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین