کد خبر: ۲۵۶۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱

میراث ناخوشایند دلواپسان...

درصورتی که نیاز باشد تمام مسئولین دوره قبل ازجمله آقای بهبهانی و آقای احمدی‌نژاد را به مجلس احضار می‌کنیم ولی با این حال فکر نمی‌کنم آقای احمدی‌نژاد حضور پیدا کنند چراکه ایشان پاسخگو نیستند و حتی در دادگاه شخصی خود هم حضور پیدا نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: این هفته، سقوط یک فروند هواپیمای "ایران 140" ساخت ایران و اوکراین باعث کشته‌شدن 39 نفر از هموطنان عزیز شد. بررسی جبعه سیاه هواپیما برای یافتن علت حادثه آغاز شده است و بنابر گفته مسئولان نزدیک به 400 روز تجزیه و تحلیل آن طول خواهد کشید اما در این میان حامد قادر مررزی عضو کمیسیون عمران مجلس به ریشة اصلی این حادثه اشاره کرده و ضمن انتقاد از مسئولین دولت سابق گفت: نمی‌دانم امثال بهبهانی وزیر راه سابق و احمدی‌نژاد چه اصراری به این داشتند که ما سازنده همه چیز باشیم.

به گزارش آفتاب، وی افزود: درصورتی که نیاز باشد تمام مسئولین دوره قبل ازجمله آقای بهبهانی و آقای احمدی‌نژاد را به مجلس احضار می‌کنیم ولی با این حال فکر نمی‌کنم آقای احمدی‌نژاد حضور پیدا کنند چراکه ایشان پاسخگو نیستند و حتی در دادگاه شخصی خود هم حضور پیدا نمی‌کنند.

استناد حامد قادر مرزی شاید به این جمله معروف رئیس جمهور سابق در مراسم آغاز بهره‌برداری از مرحله نخست طرح عظیم تولید اوره و آمونیاک در مجتمع پتروشیمی غدیر بود که گفت: تحریم کنید خودمان می سازیم.

 اما میراث دولت قبل تنها مربوط به سقوط هواپیمای ایران 140 نیست چراکه وزیر نفت در برنامه پایش از میراث دیگر دولت قبل پرده‌برداری کرد و گفت: دو میلیارد و 700 میلیون دلار در دولت قبل با امضای چند وزیر و رییس کل بانک مرکزی به حساب بانک جعلی بابک زنجانی در تاجیکستان واریز شد و کلا از بین رفت.

این روزها موارد بسیاری از ردپای دولت قبل در معضلات کشور، یکی پس از دیگری آشکار می‌شود. وزیر بهداشت استفاده از روغن پالم توسط شرکت‌های لبنیاتی را که برای سلامتی زیان‌آور است مطرح کرد و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، تولید بنزین پتروشیمی فاقد استانداردهای قابل قبول را که آلودگی هایی زیادی ایجاد کرده بود افشا کرد.

به نظر می‌رسد که میراث‌های دولت قبلی، نشات گرفته از این تفکر است که همه چیز را خودمان می‌سازیم، این در حالی است که قدرتمندترین کشورهای دنیا نیز همه چیز را خودشان نمی‌سازند.

یکی دیگر از میراث‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد طرح استخدامی مهر آفرین بود. در شرایطی که بنابر آمار منتشرشده تقریبا آمار اشتغال مفید در طول 8 سال دولت نهم و دهم  نزدیک به صفر بوده است یعنی به همان اندازه که اشتغال ایجاد شده، افرادی هم از کار بیکار شدند. دولت دهم در روزهای پایانی دولت در اقدامی بی‌سابقه خبر از استخدام بیش از 700 هزار نفر داد تا در واقع مسئولیت ساماندهی آنها بر دوش دولت بعدی باشد، معضلی که دولت جدید را مجبور کرد اعلام کند به تعهدات دوت قبل در مورد کسانی که با ضابطه و بصورت قانونی استخدام شدند پایبند است.
هرچند عسگری آزاد جانشين معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهوري اعلام کرد که بیش از 400 هزار نفر از این  افراد بدون درج آگهی و آزمون استخدامی پذیرش شدند.

انبوه میراث‌های برجا مانده از دولت قبل به حدی است که حسن روحانی در این باره گفت: 40 هزار میلیارد تومان از همین کیسه گرفتند و مسکن مهر ساختند و بیش از 80 درصد پایه پولی کشور را افزایش دادند که آثار آن، تورم بالای 30 و 40 درصد بود.

روحانی با بیان اینکه بسیاری از آنچه که امروز به عنوان مشکلات اقتصادی وارث آن هستیم، ارث تحمیلی سال‌های قبل به ماست، افزود: دولت یازدهم با ارث‌هایی که از سال‌های گذشته به آن رسیده است، دولت مظلومی است و مظلوم‌تر از دولت، مردم نجیب و شریف ایران هستند که چه بار سنگینی را در زندگی خود بر دوش گرفته‌اند و تحمل کرده‌اند.

هر چند انصاف نیست همه معضلات کشور را به پای دولت قبل بنویسیم ولی  با گذشت زمان بر همگان مشخص می شود که نارسایی‌های موجود در دولت سابق مشکلات زیادی را برای کشور فراهم کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین