کد خبر: ۲۵۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

اعلام حمایت وزارت امورخارجه از حیدرالعبادی

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای نسبت به انتخاب حیدرالعبادی نخست وزیر جدید عراق واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اصول و مبانی مورد توجه و تاکید جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت جدید عراق از ابتدا بر مولفه های قانون اساسی و قانون انتخابات، رهنمودهای مرجعیت عالی و توافق در هم پیمانی ملی مبتنی بوده است.

به گزارش مهر، متن بیانیه به این شرح است: جمهوری اسلامی ایران از مجموعه گامهای برداشته شده در مسیر تکمیل روند سیاسی در عراق و برگزاری موفق سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور حمایت نموده و موفقیتهای بدست آمده در تحقق انتخاب روسای سه گانه عراق و طی شدن روند تکمیل مراحل تشکیل دولت جدید بر اساس زمانبندی پیش بینی شده در قانون اساسی این کشور را به مردم، حکومت و مرجعیت عراق تبریک می گوید.

اصول و مبانی مورد توجه و تاکید جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت جدید عراق از ابتدا بر مولفه های قانون اساسی و قانون انتخابات، رهنمودهای مرجعیت عالی و توافق در هم پیمانی ملی مبتنی بوده است. بر همین اساس از تعیین هرچه سریعتر اعضای کابینه توسط نخست وزیر و طی شدن مراحل اخذ رای اعتماد در مجلس ملی عراق حمایت می نماید. بدیهی است جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کمکها و حمایتهای خود را از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و همچنین تقویت ثبات و امنیت آن کشور ادامه خواهد داد و از نقش مرجعیت عالی و همه نیروهای سیاسی عراق در حفظ وحدت، حاکمیت ملی و تسریع در روند تکمیل پروژه شکل گیری دولت جدید قدردانی می نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین