کد خبر: ۲۵۶۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸

استیضاح وزیرعلوم جنبه امتیازخواهی دارد

چطور ممکن است فردی که شاگرد اول دانشگاه تهران و دانشگاه تورنتو بوده رشدعلمی کشور را متوقف کند اما وزیری که مدرک تقلبی دارد و همه مقاله‌هایش کپی‌برداری است، به رشد علمی کشور کمک کرده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: استاد تمام دانشگاه تهران با بیان اینکه بزرگان مجلس نسبت به استیضاح دید خوبی ندارند، گفت:دولت قبل مدعی بود که ما دانشجوی ستاره‌دار نداریم اما برخی از طرفداران همان دولت در مجلس نسبت به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار سر و صدا می‌کنند و به خاطر آن وزیر را مورد استیضاح قرار می‌دهند.

به گزارش ایلنا، حسین عباسی‌نژاد استاد تمام رشته اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر علوم گفت: به نظر من این استیضاح رنگ و بویی کاملا سیاسی دارد. فرجی‌دانا یک فرد متدین و متخصص در کار خود است. عده‌ای به دلیل اینکه نمی‌خواهند منافع خود را از دست بدهند، تلاش کردند تا با رابطین خود در مجلس داستان استیضاح را بنویسند.

وی با بیان اینکه اگر فرجی‌دانا امتیازاتی را به این افراد می‌داد هیچ‌گاه بحث استیضاح وزیر علوم مطرح نمی‌شد، گفت: این استیضاح کاملا جنبه امتیازخواهی دارد. در حالیکه در طول این مدت فرجی‌دانا برای استحکام پایه‌های جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها تلاش بسیاری انجام داد.

استاد تمام دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فرجی‌دانا هیچ‌گاه فردی سیاسی نبوده و نیست، گفت: با شخصیتی که وزیر علوم دارد، هیچ‌گاه نخواسته دانشگاه را محل فعالیت گروه‌های سیاسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان به شدت از دوره حضور فرجی‌دانا در دانشگاه‌ها راضی هستند، گفت: به نظر می‌رسد بزرگان مجلس نیز نسبت به این استیضاح دید خوبی ندارند. سوال من از استیضاح‌کنندگان که مدعی هستند فرجی‌دانا در دروه مسئولیت خود رشد علمی کشور را متوقف کرده است، این است که چطور ممکن است فردی که شاگرد اول دانشگاه تهران و دانشگاه تورنتو بوده رشدعلمی کشور را متوقف کند اما وزیری که مدرک تقلبی دارد و همه مقاله‌هایش کپی‌برداری است، به رشد علمی کشور کمک کرده باشد.

عباسی‌نژاد با بیان اینکه ایجاد رشد علمی در شش ماه امکان‌پذیر نیست، گفت: سوالات استیضاح‌کنندگان به هیچ عنوان منطقی و علمی نیست، بلکه بیشتر ریشه‌های سیاسی دارد.

وی به بحث دانشجویان ستاره‌دار و بازگشت آنها به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جالب است که دولت قبل مدعی بود که ما دانشجوی ستاره‌دار نداریم اما برخی از طرفداران همان دولت در مجلس نسبت به بازگشت دانشجویان ستاره‌دار سر و صدا می‌کنند و به خاطر آن وزیر را مورد استیضاح قرار می‌دهند.

این استاد تمام دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به نظر من هفتاد درصد دانشگاهیان کشور از نیروهای اصلاح‌طلبی هستند که راضی نیستند به ارکان نظام خدشه وارد شود و بر آزادی در چارچوب قانون اساسی اعتقاد دارند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا یک تفکر سیاسی پشت داستان استیضاح وزیر علوم است، گفت: فرجی‌دانا به شدت نسبت به اقدامات افراد زیرمجموعه خود مراقبت می‌کند و افرادی که او منصوب کرده بسیار معتدل و میانه‌رو هستند.

عباسی‌نژاد افزود: آینده دانشگاه‌های ما با وجود فرجی‌دانا در وزارت علوم می‌تواند بسیار امیدبخش باشد من و امثال من که دانشگاهی هستیم باید در مورد بالا رفتن یا پایین آمدن رشد علمی دانشگاه‌ها نظر بدهیم نه افراد غیردانشگاهی.

وی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه‌ها از دوره مسئولیت فرجی‌دانا تاکنون آرام بوده و هیچ مشکلی بوجود نیامده است، گفت: واقعا تعابیری مثل "مانع رشد علمی کشور" به فرجی‌دانا نخواهد چسبید. متاسفانه وزیر سابق علوم حتی در کنکور کشور نیز قبول نشد و با مدرک دیپلم به خارج از کشور رفت. بنابراین به کار بردن این الفاظ در مورد فرجی‌دانا بی‌انصافی و ظلم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین