کد خبر: ۲۵۶۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

65 تروریست داعشی به دام پلیس اندونزی افتادند

پلیس منطقه ˈپاندیگلانگˈ از استان ˈبانتنˈ اندونزی 65 نفر از ساکنان این منطقه را به دلیل پیوستن به گروه تروریستی داعش دستگیر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈانور سونارجوˈ روز چهارشنبه در آیینی در منطقه ˈپاندیگلانگˈ اعلام کرد که تفکرات گروه تروریستی داعش به این منطقه اندونزی وارد شده است و 65 نفر به این گروه تروریستی پیوسته بودند که بازداشت شدند.

وی دلیل عضویت این افراد در گروه تروریستی و تکفیری داعش را ˈعدم آگاهیˈ و ˈسوء استفاده تروریست های داعش از علائم و شعارهای اسلامیˈ عنوان کرد و گفت مردم ناآگاه گول تبلیغات این گروه تروریستی را می خورند.

این مقام امنیتی اندونزی براساس گزارش خبرگزاری رسمی این کشور (آنتارا)، از مقامات برجسته و روحانیون مسلمان خواست با تبلیغات درست از گسترش تفکرات تروریستی داعش در اندونزی جلوگیری کنند.

وی همچنین از مقامات مذهبی، اجتماعی و سازمان های اسلامی درخواست کرد رفتارهای نادرست وغیراسلامی تروریست های داعش را که تهدیدی برای وحدت جامعه اندونزی است، افشا کنند.

دولت اندونزی پس از تلاش تبلیغاتی گسترده گروه تروریستی و تکفیری داعش برای فریب جوانان و نوجوانان در این کشور جنوب شرق آسیا، تدابیر امنیتی را افزایش داد و هفته جاری چهار دانش آموز فریب خورده حامی تروریست های داعش را نیز دستگیر کرد.

پلیس ملی اندونزی به منظور خشکاندن ریشه حامیان گروه تروریستی و تکفیری داعش همچنین در پی دستگیری مبلغان این گروه تکفیری است و تاکنون چند نفر در این زمینه بازداشت شده اند.

گروه تروریستی داعش طی چند هفته گذشته تبلیغات گسترده ای در اندونزی برای جذب نیروی بیشتر به راه انداخته است.

دولت اندونزی اکنون مانع از دسترسی مردم این کشور به ویدئوها تبلیغی این گروه در شبکه اینترنت برای جذب نیرو شده است.

کارشناسان معتقدند گروه های فعال تندرو و افراطی در اندونزی مانند مجاهدین در لامپونگ، ˈان.آی.آیˈ در کالیمانتان، مجاهدین شرقی اندونزی در ˈپوسوˈ واقع در سولاواسی مرکزی، گروه ˈولیدˈ در ˈآمبونˈ و گروه هایی به رهبری ˈابو عمرˈ و ˈباو روبانˈ مستعد حمایت از تروریست های داعش هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین