کد خبر: ۲۵۶۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

استرالیا پناهجویی چهار هزار ایزدی و مسیحی عراقی را می پذیرد

استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد پناهجویی چهار هزار ایزدی و مسیحی عراقی که در بحران عراق گرفتار شده اند را می پذیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈاسکات موریسونˈ وزیر مهاجرت استرالیا روز پنجشنبه گفت که این کشور از بحران جاری در عراق ˈعمیقا نگرانˈ است و در حال حاضر مسیحیان و ایزدی های عراق را واجد شرایط برای ویزای ویژه بشردوستانه می داند.

در برنامه سالانه استرالیا برای ارایه پناهجویی ظرفیت 13 هزار و 750 نفر دیده شده است که با توجه به شرایط بحرانی عراق بیش از چهار هزار روادید برای پناهجویانی که ˈنیاز بیشتر به اسکان مجددˈ دارند در نظر گرفته شده است.

گزارش رسانه های استرالیا حاکیست هزاران نفر از پناهجویان ایزدی عراقی که با یورش گروه تروریستی داعش فرار کرده اند درخواست کمک های بین المللی ارایه کرده اند.

در حالی استرالیا اعلام کرده است آماده پذیرش چهار هزار مسیحی و ایزدی فراری از گروه تروریستی داعش است که اقدامات داخلی و بین المللی برای نجات 20 تا 30 هزار شهروند عراقی گرفتار در کوه های سنجار هنوز نتیجه نداده و اکنون سازمان های بین المللی هشدار می دهند شمال عراق درآستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است.

عمده شهروندان عراقی گرفتار درارتفاعات سنجار ازاقلیت ایزدی هستند که با یورش داعش درهفته گذشته به شهر سنجار، فرار کردند. آنها هم که فرار نکردند، عمدتا جوان ها، بصورت دسته جمعی اعدام شده وزنان هم به اردوگاه هایی در موصل وتلعفر منتقل شدند.

گفته می شود داعش این زنان را مورد آزار و هتک حرمت قرارداده و در بازارهای برده فروشی که در دولت خود دایر کرده اند، به فروش می رسانند.

ایزدی ها، یک اقلیت مذهبی کرد زبان به شمار می روند که عقاید آنان برگرفته از ادیان مختلف شامل اسلام، مسیحیت و میترایسم است و در نواحی مرزی کشورهای عراق، ترکیه و سوریه ساکن هستند.

ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس نیز گفته است که بریتانیا در چارچوب یک ماموریت بین المللی بشردوستانه، بدنبال نجات جان آوارگان ایزدی است که در کوه های شمال عراق به دام افتاده اند.

ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا نیز که روز گذشته در لندن با مقامات انگلیس در مورد عملیات در شمال عراق مذاکره کرده بود روز پنجشنبه گفت که این کشور به تلاش در حال رشد بین المللی برای ارایه کمک های بشردوستانه به پناهندگان در شمال عراق پیوسته است.

وی اعلام کرد هواپیماهای هرکولس این کشور مجموعه ای از منابع مورد نیاز غیرنظامیان را که در کوه سنجار در شمال عراق محاصره شده اند، منتقل کرده است.

گزارش های اولیه نشان می دهد انتقال کمک های بشردوستانه به این گروه با موفقیت همراه نبوده است.

ابوت گفت کمک ها تا زمانی که امنیت این افراد تضمین شود و با آسودگی بتوانند از کوه سنجار حرکت کنند، ادامه می یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین