کد خبر: ۲۵۶۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

به دنبال احیای دریاچه ارومیه هستیم

‌مدول دوم تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب ارومیه افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، این پروژه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال طی مراسمی با حضور مقام عالی وزارت نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی استاندار، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهندس چیت چیان وزیر نیرو در سفر دو روزه خود به استان آذربایجان غربی، شامگاه چهارشنبه طی مراسمی با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب و شبکه جمع آوری فاضلاب ارومیه را افتتاح کرد.

چیت چیان در مراسم افتتاح این پروژه با ابراز خرسندی از به ثمر رسیدن بخش دیگری از فعالیتهای صنعت آب در آذربایجان غربی گفت: شاکله وزارت نیرو خدمت صادقانه به مردم است و یکی از اثرات ویژه توسعه تصفیه خانه های فاضلاب، اثرات قابل توجه آن بر ارتقای بهداشت و محیط زیست مردم است و این خدمت ارزشمندی است که به مردم ارومیه تقدیم می شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیتهای بخش خصوصی در صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: ما اگر به منابع دولتی اکتفا کنیم، قادر نخواهیم بود خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهیم اما اگر توانمندی‌های بخش خصوصی به کار گرفته شود، فعالیت شرکت‌ها و ارائه خدمات آنها چند برابر خواهد شد.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود، با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و احیای آن افزود: در خصوص دریاچه ارومیه دولت تمامی تلاش خود را به کار گرفته اگرچه بسیاری از اقدامات در این خصوص زیربنایی است و ممکن است در کوتاه مدت اثرات آنها قابل لمس نباشد.

وی ابراز امیدواری کرد: نتیجه تمامی فعالیتها در راستای احیای دریاچه ارومیه به ثمر برسد و به زودی شاهد زندگی و احیای دوباره دریاچه باشیم.

سفر وزیر نیرو به سلماس برای کلنگ زنی تصفیه خانه سلماس

حمید چیت چیان "وزیر نیرو" در جریان سفرش به استان آذربایجان غربی، جهت کلنگ زنی تصفیه‌خانه سلماس عصر روز پنجشنبه به سلماس سفر می‌کند. وزیر نیرو در این سفر از پروژه های جنوب استان، سپس ارومیه و بعداز آن از شمال استان و شهرستانهای سلماس، خوی و ماکو بازدید خواهد کرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با توجه به اینکه پیرانشهر و سردشت دارای 7 سد است که تنها 2 سد به اتمام رسیده است، بنابراین وزیر نیرو روز پنجشنبه برای افتتاح پروژه های آب و خاک راهی پیرانشهر می‌شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرده است: بازدید از سد نوروزلو، بازدید از پروژه پمپاژ آب رحیم خان بوکان، بازدید از سد مهاباد، بازدید از سد سیلوه، بازدید از سد صفرآباد، بازدید از طرح انتقال آب رودخانه زاب، بازدید هوایی از سد دیرعلی و سد زولا، بازدید از سد آغ چی و سد ارس برنامه های وزیر نیرو در سفر به استان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل کمبود آب در استان وزارت نیرو باید تدابیری در این زمینه اتخاذ کند تا مشکلات رفع شوند؛ اگر به وقتش آب مورد نیاز استان ذخیره می شد، کشاورزان آذربایحان غربی مشکل کمبود آب نداشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین