کد خبر: ۲۵۶۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

بدنام کردن مسلمانان، کار مشترک گروه‌های تندرو است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان و مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر، وحدت مسلمانان را ضرورت شرعی، عقلی و سیاسی شرایط کنونی جهان اسلام خواند و گفت: در فضایی که دیگران سعی در القای خشونت طلبی مسلمانان دارند، بعضی‌ها با دامن زدن به کینه‌های قومی و مذهبی، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق تاریخی مردم پاکستان، گفت: مسلمانی آنان برخاسته از عقاید است و می‌بینیم که علی‌رغم فشارها و تبلیغات به دین خویش پایبند هستند.

به گزارش آفتاب: ایشان حوزه‌های علمیه پاکستان را با مدارسی که طالبان را بلای جان مسلمانان کرده‌اند، متفاوت دانست و گفت: طالبان، همان وهابیون، سلفی‌ها، تکفیری‌ها، داعش، بوکوحرام و القاعده هستند و بدنام کردن اسلام و مسلمانان کار مشترک آنهاست.

آیت‌الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اوضاع مردم و حوزه‌های علمیه، به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ایران و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امیدوارم بزرگان مسلمانان برای تقویت وحدت و جلوگیری از تفرقه بیشتر وارد عمل شوند.

حجج الاسلام سیدامیرحسین حسینی و محمدحسن تقوی، مدیر جامعه علمیه کراچی و مدیر مدرسه و مؤسسه امام المنتظر قم نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع طلبه‌های پاکستانی در کراچی و قم، سطح دروس، کتاب‌ها و چگونگی ادامه تحصیل طلّاب در دانشگاه‌های سراسر دنیا ارائه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین