کد خبر: ۲۵۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

پاسخ‌های وزیر دادگستری درباره زنجانی، خاوری و کرسنت

وزیر دادگستری گفت: در حال حاضر افرادی از داخل و خارج کشور ادعا می‌کنند که توانایی پرداخت کل بدهی بابک زنجانی را دارند که این موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه بازدید از کارخانجات زرماکارون در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستم قضایی کشور هر ادعا و احتمالی در این خصوص را با جدیت پیگیری می‌کند، ولی در این زمینه نباید خوشبین باشیم.

وی ادامه داد: هم سیستم امنیتی و هم اطلاعاتی کشور و هم عده‌ای از دولت در حال بررسی ادعاهای موجود در این زمینه هستند و اطلاعات افرادی که می‌گویند می‌توانند بدهی بابک زنجانی را به طور تمام و کمال پرداخت کنند بررسی می‌کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه بخش زیادی از منابع پرداخت بدهی واقعی بابک زنجانی از کشور خارج شده و مبلغ کمی از آن در داخل شناسایی و ضبط شده است. به همین دلیل بازگرداندن این مبالغ اندکی سخت به نظر می‌رسد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشد همه راه‌ها برای بازگرداندن حق‌الناس و بیت‌المالی که بابک زنجانی از کشور خارج کرده، بررسی می‌شود و اگر شرایطی برای پرداخت بدهی او ایجاد شود، یک لحظه هم درنگ نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: پرونده بابک زنجانی پرونده‌ای است که سه قوه از ابتدای تشکیل آن با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا در این زمینه به نتیجه مطلوبی برسند.

وزیر دادگستری درباره پرونده خاوری نیز گفت: این متهم از کشور خارج شده ولی پرونده وی در حال بررسی است و حکم غیابی برای وی صادر خواهد شد.

وی درباره پرونده‌ کرسنت نیز تصریح کرد: رقم18 میلیارد دلار هنوزبه طور کامل مشخص نیست، باید تلاش‌های حقوقی‌مان را در این زمینه افزایش دهیم تا مبلغ جریمه به طور دقیق مشخص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین