کد خبر: ۲۵۶۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹

چهره تازه‌ای از «پیکاسو» و «فروغ» و «فرهاد»+تصاویر

یک هنرمند با نگاه تازه‌ای به هنر پرتره در نقاشی، چند چهره ادب و هنر دنیا را روی بوم آورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شیوا یغمایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نخستین نمایشگاه انفرادی خود اظهار کرد: 20 پرتره با تکنیک اکریلیک روی بوم و در اندازه 80*80 سانتی‌متر در این نمایشگاه روی دیوار رفته است. در این تابلوها پرتره 20 چهره ادبی و هنری ایران و جهان را که مورد علاقه‌ام بوده‌اند به تصویر کشیده‌ام.

او افزود: این نقاشی‌ها که در کنار هم یک مجموعه مینی‌مال را می‌سازند پرتره صرف نیستند و خط در آن‌ها به صورت یک عنصر آبستره و به مختصرترین شکل به کار رفته است. من در این نقاشی‌ها به دنبال چیز اضافه‌ای نبودم و با به کارگیری حداقل‌ترین کاربرد خط به یک فرآیند رسیده‌ام.
پرتره «پابلو پیکاسو»



این هنرمند همچنین عنوان کرد: الویتم در این نقاشی‌ها چهره خود اشخاص نبود، بلکه در طول اتود زدن، بارزترین مشخصه افراد را نگه می‌داشتم و بقیه عناصر را حذف می‌کردم. سعی داشتم این نقاشی‌ها هم به صورت تک اثر بار معنایی داشته باشند و هم در کنار هم یک مجموعه مینی‌مالیستی را بسازند.

پرتره «فروغ فرخزاد»


یغمایی در ادامه گفت: کار دیگری که برای این نمایشگاه کردیم این بود که تابلوها را پس از تمام شدن بر اساس شخصیت صاحب پرتره به نقاط خاصی از تهران بردیم و از آن‌ها عکس گرفتیم. مثلا تابلوی فروغ فرخزاد را به ظهیرالدوله، پیکاسو را به موزه هنرهای معاصر، صادق هدایت را به کافه نادری و فرهاد را به میدان ژاله بردیم و حامد فروغی از آن‌ها عکس گرفت.

او ادامه داد: این عکس‌ها به صورت چیدمان در کنار نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از 17 تا 31 مرداد ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری حنا به نشانی خیابان دولت، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی، خیابان جهانتاب، بیگلرپور شرقی، شماره 19 افتتاح می‌شود و تا 31 مرداد از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری حنا پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین