کد خبر: ۲۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸

چرا دچار سردرد عصبی می‌شویم؟

سردردهای عصبی شایع‌ترین نوع سردرد در میان افراد بزرگسال است که معمولا با عنوان سردردهای استرسی شناخته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سردرد عصبی ممکن است به طور متناوب و کمتر از ۱۵ روز در ماه یا به صورت روزانه و مزمن که بیش از ۱۵ روز در ماه است بروز کند. این نوع سردرد اغلب با دردهای بی‌وقفه و فشار در ناحیه پیشانی و پشت سر و گردن همراه است.

این نوع سردرد ممکن است از ۳۰ دقیقه تا چندین روز ادامه پیدا کند. معمولا سردرد‌های متناوب به طور تدریجی شروع می‌شوند و اغلب در میانه روز شدت پیدا می‌کنند. شدت سردرد عصبی به طور قابل توجهی با تعداد دفعات آن افزایش می‌یابد. سردردهای عصبی مزمن نیز در دوره زمانی طولانی‌تری بروز کرده و برطرف می‌شوند. اگرچه در طول روز شدت این نوع سردرد متغیر است اما معمولا در طول یک روز به طور کامل از بین نمی‌رود. همچنین سردردهای تنشی تاثیری بر بینایی، تعادل و توان جسمی فرد ندارند.

حدود ۳۰ تا ۸۰ درصد جمعیت بزرگسالان آمریکایی اغلب از سردردهای عصبی رنج می‌برند که تعداد مبتلایان زن دو برابر مردان است.

به گفته پزشکان، بروز سردردهای مزمن عصبی تنها یک دلیل ندارد و وراثت نیز در آن موثر نیست. در برخی افراد سردردهای عصبی به دلیل سفتی عضلات در پشت سر و جمجمه ایجاد می‌شوند اما به طور کلی برخی عوامل موثر در بروز این قبیل سردردها به شرح زیر است:

- عدم استراحت کافی
- فشارهای روانی و احساسی
- اضطراب
- خستگی
- گرسنگی

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌ام‌دی، همچنین برخی موارد سردردهای عصبی معمولا در پی فشارهای داخلی یا زیست‌محیطی شروع می‌شوند که می‌توان به وجود مشکل در محیط خانه، صاحب فرزند شدن، آزمون، شروع شغل جدید و داشتن اضافه وزن اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین