کد خبر: ۲۵۶۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

آخرین خبر ازبازخوانی جعبه سیاه آنتونوف ۱۴۰

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازخوانی بیش از ۵۰درصد جعبه سیاه (CVR ) هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ توسط متخصصان و تیم بررسی سانحه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازخوانی بیش از ۵۰درصد جعبه سیاه (CVR ) هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ توسط متخصصان و تیم بررسی سانحه خبر داد.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه هواپیمای آنتونف 140 و کارگروه 11گانه از نخستین لحظات وقوع سانحه به صورت مستمر به جمع آوری اطلاعات سانحه مذکور پرداختند.

وی افزود: در سومین جلسه کمیته بررسی سانحه موضوع پیشرفت عملیات بازخوانی دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پرواز شامل FDRو CVR هواپیمایی آنتونوف 140 که از سه شنبه هفته گذشته با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و پیوستن کارشناسان خارجی آغاز شده بود مطرح و مشخص شد که تاکنون موفق به بازخوانی بیش از 50درصد اطلاعات جعبه CVR شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: در پی نیاز به اقدامات تکمیلی برای بازخوانی کامل CVR هواپیمای مذکور، برنامه ریزی لازم جهت رفع اشکال فنی و ادامه بازخوانی از امروز صورت گرفته است.

جهانگیریان با بیان این‌که دستگاه FDR بهدلیل آتش سوزی هواپیما به شدت آسیب دیده بود لذا بازخوانی به روش مرسوم امکان پذیر نبود، افزود: پس از بررسی کارشناسی، کارگروه تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گرفت تا با مشارکت متخصصان کارخانه سازنده (اوکراین) این دستگاه براساس فرایند پیچیده و تخصصی باز و پیاده سازی اطلاعات صورت گیرد که با بکارگیری این روش خوشبختانه اطلاعات این جعبه در حال پیاده سازی است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات توسط کارگروه های تخصصی از امروز آغاز می شود گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با تمام توان در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عوامل سانحه را اعلام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین