کد خبر: ۲۵۷۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹

اسارت پسر یک تاجر در دام 10 گروگانگیر

10 عضو یک باند که با ربودن پسر جوان تاجری، در ازای آزادی‌اش 500 میلیون تومان می‌خواستند در عملیات مشترک کارآگاهان پلیس آگاهی رامیان و استان گلستان دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایران، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: 13 مرداد سال جاری تاجری با حضور در پلیس آگاهی رامیان از گم‌شدن پسر 20 ساله‌اش به نام «وحید» خبر داد و ادعا کرد پسرش برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت؛ جست‌وجوی من و خانواده‌ام برای یافتن وی بی‌نتیجه مانده است.

سرهنگ «محمدرضا اکبری» افزود: بلافاصله پلیس برای یافتن پسر گمشده وارد عمل شد تا این‌که ساعاتی بعد مرد تاجر با حضور دوباره در پلیس آگاهی این بار عنوان کرد، مردی با خانه وی تماس گرفته و ادعا کرده پسرش را ربوده است و برای آزادی وی 500 میلیون تومان خواسته است و آدم‌ربا گفته در تماس‌های بعدی محل قرار و نحوه دریافت پول را خبر می‌دهد، در غیر این صورت پسرش را خواهد کشت.

وی یادآور شد: در پی این اطلاعات و حساسیت موضوع و بیم کشته شدن جوان گروگان، کارآگاهان رامیان همراه گروهی از کارآگاهان استان گلستان در پی عملیاتی مشترک جست‌وجو برای دستگیری مرد آدم‌ربا و همدستانش را آغاز کردند.

سرهنگ اکبری گفت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند مرد آدم‌ربا در پی تماس‌های جدیدش با خانواده گروگان از آنها خواست ابتدا 200 هزار تومان را به حسابی که می‌دهد واریز کنند تا فقط صدای جوان ربوده شده را برای خانواده‌اش پخش کنند و در ادامه بقیه پول را درون ساکی گذاشته و منتظر بمانند تا محل تحویل آن را خبر دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: کارآگاهان در قالب چند گروه عملیاتی محل‌هایی را که آدم‌ربا به شاکی گفته بود زیر نظر گرفتند، اما او در هیچ کدام از محل‌ها حاضر نمی‌شد.  پلیس با آموزش به خانواده شاکی از آن‌ها خواست در گفت‌وگو با آدم‌ربا‌ها اعتمادشان را جلب کرده و در محل‌هایی که می‌گویند بدون آن‌که پولی همراه داشته باشند، حضور یابند.

وی گفت: در این مرحله کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مرد آدم‌ربا و چند نفر از همدستانش که با شاکی تماس گرفته و تقاضای پول کرده‌اند، مخفیگاهشان در شهرهای شرقی کشور است. سرهنگ اکبری افزود: کارآگاهان پس از هماهنگی قضایی 21 مرداد به شرق کشور اعزام و با شناسایی دو مخفیگاه متهمان، شش متهم را دستگیر کردند.

 رئیس پلیس آگاهی استان گلستان یادآور شد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی استان گلستان اعتراف کردند پسر 20 ساله را ربوده و پس از آدم‌ربایی مأموریت داشتند در تماس با مرد تاجر آن‌ها را تهدید و درخواست پول‌کنند و دیگر اعضای باند وظیفه نگهداری از گروگان و ربودن وی را به عهده داشتند.

وی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات از متهمان معلوم شد آنها از افراد سابقه‌داری بوده‌اند که در زمینه مشارکت در آدم‌ربایی، سرقت و اخاذی فعالیت داشته‌اند و مدتی پیش از زندان آزاد شده‌اند.  در مرحله بعدی تحقیقات، سرنخ‌هایی از مخفیگاه دیگر اعضای این باند آدم‌ربایی در یک باغ روستایی در حومه رامیان به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از جست‌وجو در این خانه باغ، موفق به دستگیری چهار مرد آدم‌ربا شده و گروگان 20ساله را که با دست و پای بسته در یک اتاق زندانی شده بود، نجات دادند. سرهنگ اکبری یادآور شد: با نجات گروگان و تحقیق از چهار گروگانگیر، آنها به آدم‌ربایی به قصد اخاذی 500 میلیون تومانی اعتراف کردند.

وی گفت: سرکرده این باند آدم‌ربایی اعتراف کرد از آشنایان مرد تاجر بوده و با توجه به این‌که می‌دانسته او وضع مالی خوبی دارد، نقشه این آدم‌ربایی را طراحی کرده و روز حادثه با دیدن پسر شاکی در خیابان به بهانه این که قصد ملاقات با پدرش را دارد او را سوار خودرو کرده و با تهدید چاقو وی ربوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین