کد خبر: ۲۵۷۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

تیبا تاکسی نمی‌شود/ نوسازی ۴ هزار تاکسی فرسوده تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: هرچند تیبا خودروی مناسبی برای حمل و نقل شهری محسوب می‌شود اما، شورای عالی ترافیک با ورود این خودرو به چرخه حمل و نقل عمومی مخالفت کرد و سمند و پژو همچنان تاکسی باقی می‌مانند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنا در این باره نوشت: مدت‌هاست کارشناسان بر سر این مهم که چه خودرویی می‌تواند در خطوط تاکسیرانی جایگزین مناسبی برای سمند و پژو ۴۰۵ شود، بحث و کنکاش داشتند تا جایی که برخی از آنان از ورود خودروی تیبا به این چرخه خبر دادند اما میثم مظفر در گفت‌وگو با آنا با رد این نظریه‌ها اعلام کرد: تیبا برای حمل و نقل عمومی کشور استفاده نخواهد شد و شورای عالی ترافیک، متولی اصلی این تصمیم‌گیری با تبدیل تیبا به تاکسی موافقت نکرد.

وی افزود: البته از لحاظ کارشناسی سازمان تاکسیرانی نیز معتقد بود که تیبا استانداردهای مورد نیازی که برای فعالیت یک خودرو در چرخه حمل و نقل عمومی نیاز است را دارا نیست.

مظفر در پاسخ به این سوال که به جای تیبا چه خودرویی برای تکمیل خطوط تاکسیرانی پایتخت مناسب است و پیشنهاد می‌شود عنوان کرد: هم‌اکنون از بین خودروهای موجود در بازار اگر قرار باشد خودروی جدیدی وارد خطوط تاکسیرانی شود، شورای عالی ترافیک در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند و سازمان متولی اتخاذ این تصمیم نیست.

نوسازی ۴ هزار تاکسی فرسوده تا پایان امسال

این مقام مسئول در سازمان تاکسیرانی با اعلام اینکه اکنون ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت در حال فعالیتند از روند متوقف شده نوسازی این خودروها انتقاد کرد و گفت: امیدورایم تا پایان سال جاری، ۴ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شوند تا سهم تولید ذرات آلاینده این خودروها در پایتخت کاهش یابد.

مظفر تصریح کرد: بر اساس توافقاتی که با ستاد حمل و نقل سوخت و همچنین بانک صادرات و کارخانه ایران خودرو داشتیم از بین این ۴ هزار دستگاه خودروی فرسوده، حدود هزار دستگاه تا پایان آذرماه وارد خطوط تاکسیرانی شهری خواهند شد.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خودرو سمند EF7 مدل ۹۳ گازسوز خودروی انتخابی است که تا آذرماه امسال وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین