کد خبر: ۲۵۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۱
روسای جمهوری امریکا و کره جنوبی :

کره شمالی دارای سلاح هسته ای را تحمل نخواهند کرد

آفتاب‌‌نیوز : اما رهبران دو کشور بعد از ملاقات در جيونگجو، شهر باستانی کره جنوبی گفتند موضوع هسته ای کره شمالی بايد از راه مسالمت آميز و ديپلماتيک حل شود.

هدف از انجام اين ملاقات، بررسی مجدد بحران هسته ای کره شمالی بود. آقای بوش پيشتر کره شمالی را پايگاه انزوا، عقب ماندگی و بيرحمی خوانده بود.


رييس جمهوری آمريکا در سفر خود به آسيای دور و آسيا با رهبر ژاپن ديدار کرده و قرار است با رهبران چين و روسيه نيز ملاقات داشته باشد.

جورج بوش در ژاپن ضمن تقدير از ثبات و دموکراسی در اين کشور و تاثير مثبت آن بر شرايط منطقه، از دولت چين خواست آزادی های سياسی را گسترش دهد.

ژاپن، چين و روسيه در مذاکرات مربوط به تشويق کره شمالی به کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود، موسوم به مذاکرات شش جانبه، شرکت دارند.

تا کنون چندين دور از اين مذاکرات برگزار شده اما بدون نتيجه پايان يافته است. آمريکا، کره شمالی و کره جنوبی ديگر طرف های مذاکرات شش جانبه هستند.

جورج بوش برای شرکت در اجلاس ساليانه مجمع همکاری های اقتصادی آسيا- اقيانوس آرام، آپک، به کره جنوبی سفر کرده است.

روسای جمهور دو کشور در اين ديدار همچنين درباره عراق گفتگو کردند. از نظر تعداد نيرو در عراق، کره جنوبی سومين کشوری است که نيروهايش را در قالب نيروهای چندمليتی تحت الحمايه سازمان ملل متحد به عراق اعزام کرده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین