کد خبر: ۲۵۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳

مکمل‌های غذایی نانو جهت افزایش هوشیاری سربازان

رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی همچنین از استخراج سیلیمارین از گل خار مریم خبر داد و گفت:‌ این ماده نیز برای بیماران دیابتی موثر می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، از ساخت نانو ساختارهایی به عنوان مکمل‌های غذایی جهت افزایش طول هوشیاری سربازان و سایر افرادی عادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول کدخدایی امروز در نشستی خبری با بیان این که این مرکز به عنوان تنها مرکز ملی کشور وابسته به وزارت علوم و متولی پژوهش‌های تقاضا محور است، تصریح کرد: این پژوهشکده از سال 90 در جهت جذب دانشجو دکتری پژوهش محور اقدام کرد.

وی با بیان این که این پژوهشکده با بیش از 10 کشور دنیا قرارداد تحقیقاتی در زمینه دانش فنی محصولات و تبادل دانشجو دارد، تصریح کرد: به همین مناسبت کنفرانس بین‌المللی هیدروکلوئیدهای بومی و کاربرد آن در غذا 30 مهر ماه در محل پژوهشکده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای پژوهشی این پژوهشکده گفت: ما محصولات کشاورزی متعددی داریم که در رده چندم هستند و بازار فروش و محصول ندارند اما می‌توان با اندکی تغییر در فرمولاسیون به عنوان ماده غذایی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

کدخدایی استخراج رنگ و عطر زعفران از ماده موثره زعفران و تبدیل آن به نانو کپسول‌ها را از جمله دستاوردهای این پژوهشکده عنوان کرد و گفت: این نانو کپسول‌ها به صورت اسپری در می‌آیند و می‌توان با استفاده از آن بر روی مواد غذایی از رنگ و عطر زعفران بهره برد. همچنین رنگ و عطر فرآورده‌های ادویه‌ای نیز استخراج و به صورت نانو کپسول در آمده‌اند.

وی همچنین از تهیه نانو فیلتر برای تصفیه ذرات سمی معلق در هوا و بو نامطبوع خبر داد و گفت: همچنین می‌توان از آن برای تصفیه آب نیز استفاده کرد.

رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی همچنین از استخراج سیلیمارین از گل خار مریم خبر داد و گفت:‌ این ماده نیز برای بیماران دیابتی موثر می‌باشد.

وی گفت: محققان پژوهشکده در حال تهیه کپسول لاکتوز شیر جهت اضافه کردن آن به شیر مصرفی افرادی هستند که به لاکتوز شیر حساسیت دارند.

کدخدایی همچنین با بیان این که در حال ساخت پوشش‌های نانو کامپوزیت برای افزایش مقاومت فیزیکی میوه‌ها هستیم تصریح کرد: همچنین پژوهشکده موفق به ساخت نانوساختارهایی شده است که به عنوان مکمل غذایی برای افزایش طول هوشیاری سربازان و سایر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این نانو ساختار که هم کاربرد نظامی و هم غیر نظامی دارد به مدت طولانی در بدن هوشیاری ایجاد می‌کند.

وی همچنین از مطالعه فناوری‌های نوین در حوزه‌های میدان‌های الکتریکی، امواج فرا صوت و آب فوق‌العاده داغ در پژوهشکده خبر داد و گفت: این فناوری‌ها در صنایع غذایی ما در حال حاضر چندان مرسوم نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین