کد خبر: ۲۵۷۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

ناصری: فرجی‌دانا جامعه را محرم بداند

یک عضو شورای مرکزی بنیاد باران گفت: اگر آقای فرجی‌دانا در روز استیضاح حقایق را بیان کند، با قدرت و صلابت بیشتری دوباره رای اعتماد خواهد آورد و این به صلاح و به نفع آموزش کشور خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از موضوع استیضاح وزیر علوم گفت:‌ استیضاح آقای فرجی دانا از نظر سیاسی و اجتماعی درون دانشگاه‌ها فضای آن‌چنان خاصی را ایجاد نخواهد کرد اما این موضوع تاکنون از نظر علمی تبعات بسیار منفی داشته است. بدین معنا که جامعه علمی و مخصوصا اساتید کشور و اعضای هیات علمی نسبت به مجلس و جریان حامی استیضاح نگاه بسیار بسیار منفی پیدا کردند.

وی افزود: واقعیت این است که در بخشی از جامعه علمی‌مان افرادی داریم که اساسا صبغه سیاسی و تشکیلاتی ندارند و این تعداد، تعداد قابل توجهی هستند و فقط یک فضای آرام علمی را در دانشگاه‌ها مطالبه می‌کنند. حال آقای فرجی دانا به عنوان یک شخصیت بسیار برجسته علمی از نظر دانشگاهی (برخلاف دو وزیر قبلی) قلمداد می‌شوند و در رأس وزارتخانه علوم قرار گرفته‌اند، امید بسیار زیادی را در عرصه علمی و حوزه اساتید دانشگاهی ایجاد کردند. بنابراین ممکن است این قشر بیشترین لطمه را بخورد. با توجه به اینکه براساس واقعیت در 8 سال گذشته جامعه دانشگاهی از نظر علمی بسیار بسیار آسیب دید.

این عضو شورای مرکزی بنیاد باران با مورد توجه قراردادن تبعات و آثاری که بعد از استیضاح وزیر علوم در جامعه دانشجویی رخ می‌دهد، اظهار کرد: جامعه دانشجویی که به طور طبیعی بسیار سیاسی‌تر از جامعه هیات علمی ماست هم‌اکنون این انتظار را دارد که وقتی یک جریان تندروی تشکیلاتی به دلایلی مساله استیضاح را دنبال کرده آقای فرجی دانا واقعیات موجود در دانشگاه‌ها را که در 8 سال گذشته شکل گرفته بیان کند. یعنی کف انتظارات دانشجوی ما این است که آقای فرجی دانا آنچه تاکنون مستور مانده مطرح کند و جامعه را محرم بداند. در غیر اینصورت آثار اجتماعی بسیار زیادی ایجاد می‌شود که بزرگترین آن شکل‌گیری یک رخوت و سکون در حوزه دانشجویی است که اصلا خوب نیست.

ناصری خاطرنشان کرد: بعد از سال 92 با وجود دولت و وزیر جدید نشاط اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و اگر آقای فرجی دانا در روز استیضاح در جایگاه استیضاح واقعیت‌ها را بیان نکند طبعا شاهد تبعات خوبی نخواهیم بود و تلقی من این است که آقای فرجی دانا با اتخاذ چنین رویکرد و ادبیاتی حتما روز استیضاح را پشت سرخواهند گذاشت.

وی در ادامه تاکید کرد: گزارش عملکرد یکساله آقای فرجی دانا و دولت آقای روحانی نشان می‌دهد و اثبات می‌کند که دانشگاه‌های ما در یک سال اخیر آرام‌ترین دوره را داشته‌اند. این در حالی است که بخشی از جریان استیضاح کننده، که یک جریان تشکیلاتی تندرو است، می‌خواهد به رغم پذیرش اجتماعی و بخش‌هایی از حاکمیت القاء کند که در جامعه بعد از سال 92 اتفاق خوبی نیفتاده است ضمن اینکه هدف دیگری را دنبال می‌کند و آن این است که بر فضای انتخابات مجلس آینده تاثیر بگذارد.

این عضو شورای مرکزی بنیاد باران با بیان این اعتقاد که تعدادی از استیضاح‌کنندگان، در دوره استیضاح‌ها فقط امضاکننده‌اند، گفت: بنابراین معتقدم به رغم تایید و تاکید رهبری و بخش‌هایی از حاکمیت در حمایت از قوه مجریه و دولت و با توجه به اینکه این دولت در حال حاضر در حال حل یکی از بزرگترین پدیده‌های معاصر جمهوری اسلامی یعنی مسئله هسته‌یی است، که آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته بسیار آن را قطور کرده بود، استیضاح‌کنندگان چنین اقدامی انجام دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: بزرگترین مطالبه‌ای که استیضاح کنندگان داشتند این ادعا بوده که مدیران ارشد وزارت علوم (5 نفر مورد نظر) بدون اطلاع وزارت اطلاعات منصوب شدند. این در حالی است که در روزهای اخیر با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته و خود دوستان استیضاح کننده هم می‌دانند، وزارت اطلاعات صلاحیت افراد مورد اشاره را رسما در وزارت علوم تایید کرده ولی از آنجایی که این بهانه اصلی از دستشان گرفته شد و پشت جریان این استیضاح یک رانت سیاسی فرهنگی و آموزشی است نمی‌خواهد به هیچ قیمتی از اهداف و مطامع خود پایین بیاید. بنابراین می‌خواهد تا آخر خط این پرونده باز شده برود.

وی تاکید کرد: اگر آقای فرجی دانا در روز استیضاح حقایق را بیان کند با قدرت و صلابت بیشتری دوباره رای اعتماد خواهد آورد و این به صلاح و به نفع آموزشی کشور خواهد بود.

ناصری درخصوص برخی اقدامات همچون پخش نامه تخریبی علیه رییس‌جمهور گفت:‌ ما جامعه‌ای در حال گذار و توسعه هستیم و هنوز خیلی از ارزش‌های مدنی در جامعه ما نهادینه نشده است و این موضوع زمان می‌برد اما واقعیت این است که ارزش‌گذاری و نمره گذاری در دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تفاوت چشم‌گیری دارد. من نمی‌خواهم اشتباهات جریانات اصلاح‌طلبی را در بخشی از زمینه‌ها کتمان کنم اما نمره اخلاق مدنی، تشکیلاتی و حکومت‌داری در جبهه اصلاح‌طلبان اصلا قابل مقایسه با جبهه اصولگرایان نیست.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته این موضوع به همه جریان اصولگرایی مربوط نمی‌شود بلکه همان جریان اقلیت تندرو را که به خاطر قدرت مادی و سیاسی و تشکیلاتی که در اختیار دارد، عقلای جریان راست و اصولگرایی را بسیار نگران و ناامید کرده است دربرمی‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین